Nördkulturen

Alla inlägg under april 2015

Av David - 25 april 2015 18:30

 


Efter den positiva spelupplevelsen jag fick från det första Crysis spelet, som jag recenserat HÄR, satte jag mig med glädje och spelade igenom det andra spelet. Detta överträffade sin föregångare. Det första Crysis spelet tyckte jag var riktigt segt till en början då det inte bjöd på mycket nytt men detta spelet tyckte jag var bra redan från start. Jag gillar miljön i spelet. Du spelar i ett förstört New York som blivit evakuerat efter att utomjordingarna invaderade.


Om man tittar till hur utmanande spelet var så tyckte jag att det bjöd på lite motstånd då och då men aldrig i någon jämn kurva. Den mest utmanande delen av spelet kom någonstans i slutskedet av spelet vilket slutade med att jag fick smyga mig förbi fienderna istället för att möta dem i strid.

Det finns en rik variation av vapen och du får aldrig ont om ammo men vissa fiender kan vara riktigt sega att få ner vilket kan dra ut på en eldstrid lite längre än önskvärt.


Gillade du det första Crysis spelet kommer du definitivt att gilla detta. Spelmässigt och kontrollmässigt skiljer sig inte de två spelen så mycket från varandra. Den stora skillnaden mellan dessa två är grafiken och den snygga miljön i det andra spelet. Ett givet köp om du vill fortsätta med Crysis sagan.


 


Betyg: (Mycket bra)

Kan köpas här: CDON till PC, Playstation 3 eller Xbox 360

Av David - 19 april 2015 08:03

Den 2:a Juni i år på youtube kanalen Geek & Sundry kommer den högt efterlängtade rollspels showen med Wil Wheaton och fyra av hans vänner gå av stapeln. De kommer inte spela ett av de stora rollspelen som Pathfinder, Dungeons & Dragons eller något annat utan Wheaton satte sig ner med ett gäng författare och skapade en helt ny värld som de skulle spela i, en värld blandad med science fiction och fantasy. Wil förklarar allt mer utförligt i klippet här nedanför.


Av David - 14 april 2015 17:41

Till en kommande kampanj i rollspelet Pathfinder ville jag måla upp en figur till min rollkaraktär. Det skulle vara en barbar och jag hittade en snygg modell kallad Barbarian Lord of the Wargs från Avatars of War (egentligen till deras spel Arena Deathmatch). En rejäl modell med mycket tenn, väger som typ två standardmodeller.



Steg 1: Limma och grundspraya. Figuren kom i tre delar – kropp/ vänsterarm, högerarm/svärd och huvudet. Huvudet i sig kom i två varianter. En med hjälm och en utan hjälm med svajande hår. Jag valde den med hjälmen. Jag hade kanske gjort det enklare för mig genom att måla delarna separat innan jag limmade men det är också tråkigare J Efter limmet torkat så sprayades figuren svart. Jag fördrar svart framför vitt, det gör detaljerna mer synligt och ger en naturlig skugga på områden som missas eller som är svåra att komma åt.


Steg 2: Basecoat på huddelarna.


 


Steg 3: Basecoat på rustningen, väskan, kläderna och stövlarna.


 


Steg 4: Basecoat på svärdsslidan, skölden, hjälmen och manteln. Utsidan på manteln behövde jag bara behöva jag bara göra en enkel drybrush på då dess yta är väldigt skrovlig i designen. Detta gjorde jag i två steg, med en mörkare nyans först och sen en ljusare.


   


Steg 5: Basecoat på svärdet, handskarna och lite annat smått som juvelerna på hjälmen.


 


Steg 6: Hela modellen fick en övergång med wash för att få fram skuggor innan det var dags att börja med highlight målningen. Helt enkelt gå över hela modellen och måla alla kanter, toppar, och utstickande delar i en aning ljusare nyans än underliggande basecoat. Jag la lite extra tid på att försöka highlighta fram tydliga muskler på armar och ben, kändes relevant för en barbar. Ögonen, som jag alltid har svårast för, blev inget helt perfekt men tillräckligt bra. Har lärt mig att göra om ögonen en andra gång med ett nytt lager färg blir oftast inte bättre än första försöket ändå.


   


Steg 7: Sista steget är basplattan där jag gjorde ett enkelt och neutralt sand och grus underlag för att passa de flesta underlag i rollspelet. Sista ut, ett lager med matt varnish på för att skydda figuren.


     


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards