Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 18 juli 2015

Bounty Killer (2013)

Av David - 18 juli 2015 17:19

 


Handling

20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppgift är att utfärda dödsdomar och efterlysa alla de gamla företagsledarna som var ansvariga för att ha förstört världen. Det är den gyllene tidsåldern att vara en Bounty Killer.


 


The road Warrior meets Kill Bill står det på omslaget. Världen är postapokalyptisk och våra hjältar i filmen är Drifter och Mary Death. Drifter, spelad av Matthew Marsden, är den typiska manliga hjälte huvudrollsinnehavaren. En oborstad prisjägare med ett förflutet som han inte är stolt över. Mary Death, spelad av Christian Pitre, är den färgstarka protagonisten i denna film tycker jag. Hon är som hämtad direkt ur en Kill Bill film och såpass dödlig att man misstänker att hon kanske har börjat se dödandet som en konstform istället för ett yrke. Skådespelarna i filmen är bra även om vissa av karaktärerna kan vara lite stereotypiska. Ett störningsmoment är Drifters väpnare Jack, spelad av Barak Hardley, som ska vara den komiska sidekicken i filmen. Det enda han gjorde filmen igenom var att gapa och skrika och gnälla på situationen. Jag vet inte hur filmen hade klarat sig utan honom då nästan hela humordelen vilade på hans axlar. Den svarta humorn däremot kom från min favoritkaraktär i filmen, Mary Death och det är hon som räddade rullen och gjorde den sevärd.


Specialeffekterna är jag mindre nöjd med. Vid en punkt i filmen när Drifter och Jack var jagade sprängdes en av bilarna som jagade dem och explosionen man fick bevittna måste ha varit en riktig budgetnedskärning. Längre fram i filmen när Drifter skulle skjuta en av skurkarna rakt i ansiktet på väldigt nära håll så kunde jag ha svurit på att de till och med hade glömt att lägga till en specialeffekt där. Jag tror att det var meningen att man skulle få se skurkens huvud spräckas av pistolskottet men istället såg man ingenting, inget blod, inget kulhål... absolut ingenting. Drifter bara avfyrade sin pistol och skurken föll ner och dog.


Gillar du filmer med lite svart humor, blod och splatter mixat med lite action så kommer du gilla denna. Förvänta er inga storartade specialeffekter bara. Som tur var så användes det inte alltför ofta och filmen levererar underhållande 90 minuter just enbart på grund av duktiga skådespelare men framförallt på grund av karaktären Mary Death.


Betyg  + (Bra)

Kan köpas här: Amazon  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Av David - 11 juli 2015 14:49

    Detta är det första riktigt bra zombie apokalyps spel jag spelat även om jag kunde tycka att vissa saker fattades i spelet. Men hade de grejorna som jag ville ha med i spelet varit med så skulle det likna mer ett mmo spel så jag utelämnar mi...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards