Nördkulturen

Alla inlägg under december 2014

Av David - 28 december 2014 09:00

 

På juldagen lånade jag Deadpool av brorsan för att ta en paus från Assassins Creed Unity och spela något annat. Det var inget långt spel eftersom jag varvade det på lite drygt två dagar. Som vanligt hade jag bekymmer i början att anpassa mig efter Xbox kontrollen eftersom jag  nästan helt uteslutande spelar Playstation.


Spelet var bra och humorn i spelet är typisk Deadpool humor med brytande av den fjärde väggen som man säger, vilket inebär att Deadpool pratar med dig som spelare och är medveten om din närvaro. Spelmässigt kunde spelet ha blivit väldigt upprepande om det hade fortsatt längre men speltiden höll sig relativt kort så jag tycker aldrig det hann kännas upprepande. Vad jag reagerade på var hur vissa fiender var onödigt stryktåliga. Vanliga "fotsoldater" eller "slagpåsar" i spelet tålde en hel del stryk vilket i utmaningssyfte är helt ok men kan kännas jobbigt om det inte är någon större variation på fienderna.


Många Marvel karaktärer gör framträdande som WolverinePsylocke, Rogue, Domino och Cable. Huvudskurken i spelet är Mister Sinister som leder en arme' av kloner som han försöker stoppa Deadpool med.

Spelkontrollen var helt ok men det enda bekymret jag hade var att byta vapen under strid. Tryckte fel väldigt ofta då jag är van med att kunna skifta mellan de olika vapnen med de olika styrknapparna men i detta spelet representera varje styrknapp på styrkorset en typ av vapen.


Spelet var bra men inte jättebra. Humorn är så klart underbar men spelmässigt tycker jag inte spelet sticker ut så mycket. Det är dock ett relativt kort spel så man hinner inte tröttna på det och det är därför spelet står sig. Hade det hållt på l ängre utan några större variationer skulle det lätt kunna bli tråkigt och utdraget.


 


Betyg: (Bra)

Kan köpas här: CDON till Playstation 3


Av David - 27 december 2014 09:50

   


   


Jag har som sed att skriva om TV serier jag sett säsong efter säsong  men halva November och fram tills nu, i slutet av December, har varit en enda lång svacka för mig då jag inte haft någon ork eller lust att blogga överhuvudtaget och under den tiden såg jag klart på alla säsonger av Breaking Bad. Jag varnar för SPOILERS här nedanför för det kan hända att jag nämner något som du inte vill höra om du ser serien.


Denna serie blev bara bättre och bättre ju längre in i den man kom ända fram till de fem eller fyra sista avsnitten av den sista säsongen, då tyckte jag den trappade ner. Meth kokningen var över och Walt och Jesse hade gått sina skilda vägar som ovänner/vänner.. vem vet när det gäller de två? Jag ifrågasatte moralen ganska ofta hos Flynn och Skyler (som jag för övrigt tycker är det fulaste namnet jag hört, Skyler... det låter som ett superhjälte namn) som vägrade ta emot pengar från Walt. Även om det är blodspengar så tror jag inte många människor i detta korrupta samhälle vi lever i skulle neka att ta emot dem.

Jättebra skådespelare allihopa, speciellt Aaron Paul som spelade Jesse Pinkman. Scenen då han låg på sjukhuset efter att ha blivit misshandlad av Hank är i  min mening en Oscar vinnande scen. Riktigt känslomässig och stark scen.



Av David - 26 december 2014 21:54

Det finns nog ingen gamer nu som inte hört talas om Lizard Squad. Hacker gruppen ansvarig för att ha hackat både PSN och Xbox Live. Självklart går det spela spelen i offline mode men nu för tiden är nästintill alla spel beroende av nätverksuppkoppling. Jag vet inte vad de ville bevisa med detta men det är ingen som ser dem som hjältar, det är ingen som tycker om vad de gjort och förhoppningsvis växer dem upp och inser att vad de gjort är fel. Kan man inte ens få njuta av att få spela TV spel i lugn och ro utan att några ska förstöra det för en? Världen är redan "fucked up" som den är och inte ens en oskyldig hobby som TV spel lämnas ifred.


 

Av David - 21 december 2014 13:46

 


Detta är det tredje spelet i den underbara Transformers sagan från Activision. Får absolut inte förväxlas med det fruktansvärda filmbaserade Transformers spelet Transformers The Game. Det fortsätter i samma stil som de föregående spelen, att man får växla spelandet mellan Autobots och Decepticons fast med en liten detaljerad skillnad. I de två tidigare spelen, War For Cybertron och Fall Of Cybertron hade Autobots och Decepticons seperata kampanjer menats i detta spelet är de sammankopplade och man skiftar mellan dem utan möjligheten att välja.


Det märks att de har försökt få spelet att smälta samman med den nyaste Transformers filmen vilket i sig inte är bra då de i mitt tycke ska hålla så långt avstånd från den dyngan som de bara kan. Spelet är jättebra den tiden de håller sig på Cybertron men så fort man får spela på jorden tycker jag spelet tappar mycket. När de är på Cybertron har de sina klassiska utseenden men menats de är på jorden har de Michael Bays gråa, trista filmversions utseende som inte har den minsta charm och miljön blir bara trist och alldaglig. På plussidan finns det inga människor med i spelet.


Detta spelet är bra men håller inte samma klass som sina två föregångare och för mig beror det på att de alltid ska envisas med att ta med Jorden i Transformers världen. Spelmässigt är det exakt likadant som de andra spelen, det är miljöombytet det faller på. Men missförstå mig inte nu, majoriteten av spelet spenderar de på Cybertron så du behöver bara pina dig genom Jorden ett par kapitel i slutet.


För en gång skull testade jag multiplayer och det verkade lovande. Man kan spela upp till 4 spelare som ska slå tillbaka våg mot våg av annalkande fiender. Man får välja vilken autobot man föredrar och vilken decepticion man föredrar så får man spela som den man valt beroende på vilken fraktion man spelar med. För mig är det Jetfire och Soundwave. Metroplex kunde man inte välja tyvärr...


 


Betyg: (Bra)

Kan köpas här: CDON till Playstation 4, Playstation 3, Xbox-360, Xbox One, Nintendo 3DS och Wii U

Av David - 19 december 2014 19:10

    

Fruktansvärt dåligt bloggande nu men ska försöka återkomma med nya krafter efter nyår.

Av David - 6 december 2014 08:29

 

Det är väldigt mycket övertid på jobbet för tillfället så jag har varken ork eller lust att blogga när jag kommer hem. Denna veckan har det varit övertid varje dag så det finns inte mycket ork kvar till annat än att komma hem, åka och träna eller sätta sig och spela Assassin's Creed. Men det kommer nog komma i fas snart igen hoppas jag.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards