Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Sci-fi mässan 2014 avklarad

Av David - 26 april 2014 18:38

Då var man hemma från Sci-fi mässan för i år. I år slog jag rekordet för mest spenderade pengar. Lite grovt räknat brände jag uppåt 3000 kr med bensin, parkering och mat inräknad plus en kort avstickare till Liseberg. Jag är riktigt nöjd med mina köp i år. Det som kostade mest var de 6 t-shirtsen jag köpte för 1500 kr sammanlagt.


       


Jag köpte några filmer också och en av dem var en tysk filmadaption på H.P Lovecrafts novell The Colour Out Of Space. De andra två var de två sista Sagan Om Ringen filmerna som jag har saknat i min samling väldigt länge. Äntligen fick jag tummen ur att köpa dem. De kostade mig bara 120 kr styck också.


   


Jag trodde jag skulle gå hem tomhänt i år när det kom till serier men jag hittade tre stycken där också. En av dem hade kvittat för den hade jag redan, fast i ett samlingsalbum med alla samlade volymer. Hade jag bara fattat det så hade jag sparat lite drygt 200 kr. Men nu är det som det är. Den jag pratar om är Vampi. Jag köpte den samlade volymen förra året på Sci-fi mässan och nu i år fick jag se ett helt "nytt" seriealbum med henne och jag vet att dem är rätt ovanliga så jag köpte den utan att tveka men när jag öppnade den hemma sen märkte jag att jag självklart redan hade den i samlingsvolymen Vampi Omnibus. De andra två serierna jag köpte var Ultimate Galactus Vol 1 och Vol 2.


     


Ett tag nu har jag funderat på att ställa något dekorativt i fönstret inne i spelrummet och jag har haft en speciell grej i tankarna. Idag fick jag syn på den på Sci-fi mässan och jag köpte den direkt. En mycket fin växt som varken behöver solljus eller vatten för att överleva.


 


Det var bilder på allt jag hade köpt. Nedanför kommer jag lägga upp bilder från själva mässan och notera att personerna på bilden är inga jag känner. Jag tog bara slumpmässiga kort runt om på mässan.


    

Fan klubben till TV serien V hade försäljning och naturligtvis lite cosplay.


 

På rullstolen satt det en lapp att detta var lånad rekvisita. Jag känner igen filuren som sitter uppe på rullstolen men jag har ingen aning om vilken film som kvinnan som sitter i rullstolen kommer ifrån.


     

Tre bilder från Star Wars paraden. Som vanligt var nog Star Wars det dominerande varumärket på mässan. Det är väl det (och Star Trek) som folk mest förknippar med Sci-fi mässor.


   

På bilden till vänster ser du ett bord med massor av t-shirts till försäljning och detta var bara en liten del av bordet. Det fanns mycket mer. På den högra bilden har dem ställt upp ett spelbord så folk får provspela miniatyr spelet X-wing. Väldigt lätta regler i det spelet men jag tvivlar på att de spelar sig igenom hela matcher då de kan ta ett tag.


 

Till sist en bild på den coolaste cosplay dräkten på mässan i  mitt tycke. En kvinnlig Deadpool. Kortet är taget av brorsan. Jag såg henne väldigt fort  när jag gick in på mässan sen såg jag henne inget mer men brorsan lyckades hitta henne och få ta et kort.

Jag såg en annan som var utklädd till en av mina två kvinnliga favorit seriekaraktärer också, nämligen Catwoman men jag kunde inte med att ta kort på henne då hon var väldigt utmanande klädd och det kändes bara retligt att ta kort på henne då.


taggar: #scifimässan #starwars #deadpool #lovecraft #lotr

 
 
Ingen bild

Martin

26 april 2014 19:48

Synd att du hann före mig till Silver Surfer T-shirten. Jag hade nypit den annars. Men min Deadpool T-shirt var grymmare :)Jag saknade också T-shirts på House Targaryen! Fanns ju inga alls.
Den där rullstolsrekvisitan såg inte jag alls till. Den måste de ha tagit bort ganska tidigt?!

David

26 april 2014 19:50

Jo den såg jag bara när jag kom in på mässan sen såg jag inte till den nåt mer. De kunde väl inte ha den framme när det var fullsmockat med folk

 
Ingen bild

Martin

26 april 2014 21:45

En liten anmärkning bara :) Lady Deadpool heter den karaktären hon är utklädd till. Hon är med i Deadpool Corps.

David

27 april 2014 07:43

Ja jag vet, en kvinnlig Deadpool alltså, precis som jag skrev :)

 
Ingen bild

Leif

27 april 2014 10:01

Men va fan spendera 3000 kr hehe.

David

27 april 2014 16:20

Ja har man pengar till det så varför inte :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards