Nördkulturen

Alla inlägg den 22 april 2014

Av David - 22 april 2014 08:45

 


Nästa månad har museet i Tidaholm premiär för sin nya utställning, nämligen Star Wars. Inredningen byggs om så det ska se ut som inne i dödsstjärnan och de folk som hjälper till med detta är fans och samlare. De har anlitats för att få hela upplevelsen på utställningen att bli så trogen till Star Wars som möjligt för besökarna.

Jag är nyfiken på hur detta kommer bli. Kommer de ha försäljning av olika Star Wars prylar? Då menar jag inte leksaker för de små utan även något för oss lite äldre fans. Jag kan tänka mig att småbarnen kommer tycka detta museet blir roligt och risken är stor att det mestadels kommer vända sig till den målgruppen.

Varför inte göra ännu en avdelning med Star Trek också? Star Trek har trots allt en starkare koppling och verklighetsförankring med vårat egna samhälle. Världen i Star Trek är inte helt omöjlig att uppnå för människan.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards