Nördkulturen

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av David - 10 januari 2015 12:00

 


Jag tittade klart på tredje säsongen för ett par dagar sedan. Med Sons Of Anarchy standard så var detta den (än så länge) segaste säsongen men det betyder inte att den var dålig, bara att den var segare än de två första. SPOILERS i nästa stycke så fort sätt inte och läs om du tänkt se serien.


Säsong 3 börjar där tvåan slutade. Jax son blev kidnappad och Cameron tar honom till Irland. Gemma gömmer sig för lagen och Tig är med henne hela tiden. Samtidigt försöker klubben lösa andra problem varav huvudstoryn är kidnappningen av Jax sonAbel. Hela storyn när Gemma besöker sin far tyckte jag va så fruktansvärt tråkig. Man visste inte ens om att Gemma hade en pappa förrän hon kommer på idén att besöka honom och det känns som en utdragen storyline som de slängde in för att hålla den karaktären vid liv menats klubben kommer till den punkten då de sticker till Irland för att leta efter Jax son och Gemma följer med.

Av David - 10 januari 2015 09:12

Dags för nästa projekt i dioramabyggandet! Denna gång tänkte jag mig lite japanskt WW2 i 1/48 skala. Detta har inskaffats till och börja med.


 


Jag börjar lite lätt med jeepen. Detta är innehållet i boxen.


 


Inte den mest detaljerade modellen men det medför förstås att det går desto fortare att sätta ihop. Efter 45 minuter är ca 50 % av byggandet klart.


     


Hoppar fram till att jeepen är målad och klar. Jag väntar med vädringen av modellen (dvs smutsa ner den) tills jag vet hur dioramat ska vara.


       


Tycker det var en trevlig modell att bygga. Passformen på delarna var 100 % perfekt, fick inga problem någonstans. Den är förstås inte så detaljerad men är rätt charmig ändå. Modellen av officeraren med samurajsvärdet avvaktar jag med tills jag har en bättre idé till dioramats utseende.


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards