Nördkulturen

Alla inlägg den 8 november 2014

Av David - 8 november 2014 08:07

 


Det tog mig fyra säsonger att byta favorithus i Game Of Thrones. Jag gillar fortfarande Stark men med Ned, Rob och Catelyn borta så ser jag inte mycket hopp för dem längre. Arya, Bran och Jon Snow kan kanske fortfarande åstdakomma något. Rickon Stark verkar bara ha gått upp i rök men något inom mig säger att han kommer komma tillbaka och kanske till och med sitta på järntronen i slutet. Hur häftigt vore inte det?


 

Rickon Stark


Men just nu ligger mitt hopp hos huset Martell. Jag vet att de kommer få en mer betydande roll i den kommande femte säsongen än vad de haft tidigare. Jag älskar deras motto, Unbowed, Unbent, Unbroken. Det är ord man kan leva sitt liv efter, att aldrig låta sig knäckas. Faktum är att jag gillade det mottot så mycket att jag tog en tatuering av den på underarmen.


 


"Dornishman

Dornishman

Do you relent?

 

My sun and spear aren't

bowed, broken or bent"


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards