Nördkulturen

Alla inlägg den 8 september 2014

Av David - 8 september 2014 18:41

 

The Wolf Among Us är ett point & klick spel uppdelat i 5 kapitell. Du spelar sheriff Bigby som är anlitad av "The buisness office" för att upprätthålla lag och ordning i fabletown. Fabletown verkar för det normala ögat som ett helt vanligt kvarter men det är ett ställe dit fablerna har flyttat från sagornas värld och in i våran riktiga värld.  För att inte utmärka sig för mycket köper fablerna något som kallas för glamour. Det är en magisk dryck som gör att de ändrar skepnad från deras sagoskepnad till att se ut som en helt vanlig människa så de kan röra sig fritt i våran värld utan att dra uppmärksamhet till sig.


Jag har hört att många påstår att Wolf Among Us är bättre än The Walking Dead (de är gjorda av samma företag) men jag tyckte det var tvärtom. Nu är dessa två spelen nästintill jättelika varandra med några ändringar i stridssystemet men jag tyckte att striderna i Walking Dead var mer lätthanterliga då vissa knapptryckningar eller drag med de analoga spakarna i The Wolf Among Us kunde komma lite väl snabbt så man inte hade en chans att hinna med.


Precis som i Walking Dead så tyckte jag att det svåraste med detta spelet var vissa av valen man ställdes inför fast jag tyckte att Walking Dead hade lite svårare val än detta spelet. Nu jämför jag lite väl mycket med Walking Dead men dessa två spelen är praktiskt taget tvillingar.

Ni kan läsa min recension om Walking Dead HÄR.


 


Betyg: (Mycket bra)

Kan köpas här: Du kan köpa den direkt från Playstation Network eller på CDON till PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One och PC.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards