Nördkulturen

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av David - 15 augusti 2014 10:41

Sista inlägget om detta för nu är dioramat klart! Sista gubben målad.


 

På typ sommarens varmaste dag ställde jag mig i garaget och fixade till basen. Det är en fotoram från IKEA som jag först spacklade med väggspackel för att göra marken lite ojämn och sedan målade jag den brun några timmar senare när spacklet hade torkat.


 

 


Därefter limmade jag på gräs i två olika nyanser och lite grus.


 


Innan jag gjorde basen hade jag testat mig fram till hur jag ville placera figurerna så det var bara att limma på dem med superglue. Jag la även till lite blommor från The Army Painter, dessa kommer i blister pack klara med klister på så det är bara att placera ut dem.


 


För att liva upp dioramat lite mer så använde jag olika lådor, bensindunkar och säckar från Italeri och placera ut på marken och i lastbilen.


 


Detta blev det färdiga resultatet:


         


Jag är nöjd med resultatet, speciellt eftersom detta var det första jag dioramat jag gjort. Det var riktig roligt och det gick också fortare än vad jag trodde det skulle göra. Så det blir absolut mer dioramor framöver!




Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards