Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Varvat spel - Contrast

Av David - 11 augusti 2014 14:49

       

Det händer inte så ofta att jag varvar två spel så tätt inpå varandra men Contrast har varit ett sådant spel jag fallit tillbaka på varje gång jag varvat ett annat spel och velat ha något att spela mellan mina spelköp. Så nu kort efter att jag klarade Darksiders 2 så klardade jag även av Contrast.


Contrast har en riktigt snygg miljö. Det är en värld formad av surrealism blandat med noir. Du spelar en kvinna vid namn Dawn som bara Didi, en liten flicka, kan se. Dawn existerar i två olika verkligheter och har förmågan att fasa in i skuggornas värld och bli en skugga på väggen. Det är runt detta spelet har sin fokus. Du kommer under hela spelets gång fasa in och ut från den verkliga världen, in i skuggvärlden för att ta dig över olika hinder och lösa olika pussel.  Dawn och Didi är de enda personerna i spelet man får se i 3D motiv. Alla andra karaktärer framstår enbart som skuggor på väggen.


Till en början hade jag svårt att ta till mig det här spelet men det växte med tiden. Storyn föll in bra i kontrast med spelmiljön, ganska mörk och sorgsen på sina ställen. Många klagar på att spelet har många buggar men för att vara ärlig stötte jag bara på en enda bugg i hela spelet och det var i slutet, utöver det fungerade det helt felfritt för mig. Jag spelade dock PS4 versionen, det kan vara PC versionen de pratar om.


Contrast är ett riktigt snyggt spel som gör sig väldigt bra grafiskt sett på Playstation 4. Det kan bli lite monotont i längden då hela spelet går ut på att leka med skuggor och lösa pussel men för er som uppskattar en intressant story i ett spel lika mycket som gameplay kan finna det spelbart. Jag tyckte spelet växte ju längre in i spelet jag kom och det var inte förrän i slutet av spelet som jag verkligen började gilla spelet, även om det hade sina verkligt ljusa stunder titt som tätt spelet igenom. Jag tycker teater sekvensen va väldigt häftig!


 


Betyg:  - (Mycket bra)

Kan köpas här: Playstation Network eller CDON till PC



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards