Nördkulturen

Alla inlägg under juli 2014

Av David - 12 juli 2014 07:52

 

Inom några timmar är det dags för detta årets core set release. Jag har inte varit på en prerelease på ganska länge nu så det ska bli roligt att komma iväg igen även om det är ganska tätt inpå EDH grill och öl festen förra veckan. Jag strävar fortfarande efter mitt nya mål och det är att vinna 2 matcher på en prerelase! En match brukar jag oftast vinna men sen går det bara utför. VI får åka dit ganska tidigt för platserna är limiterade och det är först till kvarn som gäller. Jag kanske uppdaterar detta inlägg ikväll om jag orkar om hur det gick.

Av David - 11 juli 2014 16:34

 


Låt mig börja detta inlägg med att säga, jag HATAR Hulk Hogan och jag avgudar Shawn Michaels så det inte blir några missförstånd! Hulk Hogan var en av frontfigurerna för den amerikanska wrestling arenan på 80 talet och blev dess ansikte utåt. I och med detta blev han stor och folk som inte ens tittade på wrestling visste vilken Hulk Hogan var. En som inte är lika känd utanför wrestling världen men som slår Hulk Hogan och alla andra wrestlare inom wrestling världen med popularitet är Shawn Michaels. Han är den största, mest populära och mest kontroversiella wrestlare som funnits. Han är ansvarig för att ha ändrat hela wrestling världen under de åren som han var som störst. Ingen inom wrestling världen kunde nå honom, han var helt enkelt för stor och han är känd som den bästa uppträdaren inom hela branschen någonsin.


 


År 2005 skulle Hulk Hogan möta Shawn Michaels i en match på ett event som kallas Summerslam och envis som Hulk Hogan är ville han vinna matchen. Shawn Michaels hade föreslagit att matchen skulle vara good guy vs good guy men Hulk Hogan visste att han skulle förlora populariteten hos publiken så han föreslog hos matcharrangörerna att Shawn Michaels skulle bli en "bad guy"  vilket Shawn blev tvungen att bli om Hulk Hogan ens skulle ställa upp på matchen. Detta gillade inte Shawn Michaels så i de olika promos Shawn  gjorde sade han vad han verkligen tyckte om Hogan inför en live publik och detta är ett tecken på Shawn Michaels storhet. Han kan säga vad han vill, om vem han vill, när han vill och komma undan med det. Han pratade ner Hulk Hogan och påpekade till och med mitt under "promon" att han gjorde saker som han egentligen inte får och det är att prata illa om "The Hulkster". Jag länkar till den promon här nedanför. Ja folket i klippet buar åt honom men det är bara för att han blev tvungen att göra sig själv till "bad guy" innan matchen mot tönten Hulk Hogan.



Det var meningen först att Hulk Hogan skulle vinna en match och att Shawn Michaels skulle få vinna en, men det gick inte politikern Hulk Hogan med på heller och det var droppen för Shawn Michaels. Under deras match på Summerslam översålde Shawn Michaels precis allt i matchen vilket innebär att han överdrev precis allt  när han skulle ha åkt på stryk. Om tex Hulk Hogan bara gav Shawn Michaels en rallarsving slängde Shawn sig till mattan, rullade runt 10 varv, reste sig och kasta sig ner igen... detta var bara ett typexempel på hur Shawn betedde sig under matchen vilket bara fick Hulk Hogan att verka overklig och icke trovärdig vilket resulterade i att det sänkte Hulk Hogan ganska rejält. Alla vet att wrestling är uppgjort, att det är en cirkus av ett slag, men får man inte sin motståndare att se bra ut i en  match när man åker på stryk brukar det oftast resultera i att man inte får gå mer matcher men Shawn Michaels är för stor, han förnedrade, vad folk tror är den största, Hulk Hogan i en match, kom undan med det och i processen sänkte Hulk Hogans karriär i botten. Jag har inte sett Hulk Hogan göra något sedan den matchen, inte något minnesvärt i alla fall och vi har alla Shawn Michaels, The Heartbreak Kid att tacka för Hulk Hogans fall!!


"Hulk Hogan! 

What you gonna do?! What you gonna do?!

When The Heartbreak Kid Shawn Michaels

Wont lay down for you?!"

Av David - 8 juli 2014 08:30

 


En fråga som har besvärat oss nördar länge är: Vart tar Optimus Prime lastbilsflak vägen när han förvandlas från lastbil till robot? Detta gäller självklart enbart den animerade serien då han inte har något flak i Michael Bay filmerna. Jag har läst många olika ideér och varianter på detta.

Flaket svävar i omloppsbana runt jorden och så fort Optimus förvandlas dyker det ner och sätter sig.

Den läggs i en interdimensional ficka.

Den förvandlas till en battlestation och lämnas av på den plats där Optimus släppte den.

Mina egna teorier, och jag har två av dem, är att den viks ihop snyggt och prydligt och läggs i ena foten under hans transformation. Min andra teori är att det bara är ett hologram som slås på och av när han förvandlas.


 

Av David - 7 juli 2014 08:30

Några steg framåt på Opel lastbilen. Jag satte ihop kupén först. Mycket smått där och eftersom jag saknar en pincett så tog det några försök men det gick (ska dock köpa mig en pincett omgående!)

 

 

 

 

Därnäst gick jag på motorhuven. Jag valde att ha den delvis öppen så att motorn syns. Kändes tråkigt att ha lagt ner arbete på den och att den sen skulle vara dold.

 

 

Innan jag satte ihop delarna så gick jag ut i garaget och sprayade alla delar med en colour primer. Jag använde Uniform Grey, en spray från The Army Painter. Jag har ingen airbrush men detta var ett bra alternativ för att slippa måla allt med pensel och resultatet blev jättebra. Jämnt och fint. Jag har också samma färgnyans i vanlig akryl färg för pensel vilket jag kan använda för att rätta till de misstag jag gör när jag målar ovanpå primern.

 

 

Därefter målade jag motorn. Detta blev jag inte helt nöjd med så efter att ha sett hur denna motor såg ut i verkligheten så ska jag måla om den något.

 

 

 

Efter att ha limmat ihop delarna målade jag lite fler detaljer under bilen.

 

 

 

Nästa steg blir instrumentpanelen. Då ska pyttesmå dekaler på vilket nog kommer bli en utmaning.

 

Av David - 6 juli 2014 10:21

 


Då var EDH festen klar för detta året och detta året var det jag som tog hem segern. Men som vanligt i ett EDH spel så kan man vinna utan att ha åstdakommit en större bedrift. Självklart fanns det de spelare som var mycket duktigare än mig med bättre lekar och det var ju dessa spelare som blev utkörda först menats spelare som mig själv inte ansågs som ett större hot så jag kunde bara ligga och mysa i bakgrunden menats de andra spelarna slog ut varandra först vilket oftast resulterade i att jag slutade på andra plats i de flesta matcher. Men får jag försvara mig lite så slog jag ut någon spelare då och då, dödade en planeswalker eller två och ställde till med lite allmän oreda som satte lite käppar i hjulen för de andra. Ett kort som hjälpte mig väldigt mycket var Shifting Sliver.


 

Jag märkte väldigt snabbt att hade jag blivit målet för de andra spelarna hade inte min lek klarat sig länge så jag hade tur som inte ansågs som ett större hot. Nu är det bara att blicka framåt till EDH grillfesten 2015 och påbörja byggandet av en ny lek och nästa gång hoppas jag att vi blir mer än 6 personer! 


 


Pokalen pryder min Magic hylla i spelrummet alldeles utmärkt och Martin och Anders kommer få skåda och beundra min storhet inom EDH formatet varje gång de slänger sina blickar på bokhyllan.

Av David - 4 juli 2014 17:42

Som liten älskade jag Karate Kid fimerna. Vem har inte lekt ute med polarna och låtsas göra svansparken på dem? När de tröttnat på att vara "The bad guy" var det deras tur att göra svansparken på dig. Det coola pannbandet Daniel bar i filmen var väldigt populärt vill jag minnas. Alla ville ha det men självklart gick det inte att få tag på så vi fick använda något annat. Men vad gör han nu? Vad kan en skådis som Ralph Macchio ha för sig i dagens läge? Jag har alltid tyckt att han var en duktig skådis men han har aldrig haft några större roller. Han var med i filmen My Cousin Vinny som jag också gillar. Den alltid så vackra skådespelerskan Marisa Tomei medverkar i den också vilket bara gör filmen mer sevärd. Utöver dessa två filmer har jag inte sett honom i några mer men jag vet att han har varit med i TV serien Ugly Betty. Han är fortfarande en aktiv skådis och enligt listan på imdb verkar inte filmerna han medverkat i så fruktansvärt dåliga som de flesta "one hit wonder" skådisar brukar falla in i. För ska man krypa till korset och erkänna kommer han nog aldrig bli så stor igen som när han var Karate Kid och den episka avslutningen i den första filmen som fick nackhåren att resa sig!


 

Av David - 3 juli 2014 18:40

På Lördag är det dags igen för grillning, öldrickande och lite Magic Commander. Sist ställde jag upp med Riku Of Two Reflections som Commander men detta året blir det min Sliver lek med Sliver Overlord som min commander.


 

Jag har provspelat många gånger med min Sliverlek och jag tycker jag har fått den att fungera rätt bra. Jag har aldrig problem med att det saknas någon manafärg för mig vilket kanske kan bli bekymret när man kör en commander lek med alla fem manafärger i sig. Ett bekymmer jag hade när leken var ny var att jag fick inte ut mina Slivers fort nog så jag hade svårigheter med att bygga upp mitt "hive" och dra nytta av alla de förmågor Sliver varelserna ger varandra. Men det löste jag med några rampkort som jag plockade med i leken så jag snabbare kan få ut min mana för att lägga ut mer Slivers.

Det finns många Slivers i min lek som jag gillar och jag hoppas kunna få använda mig av deras förmågor och förhoppningsvis kamma hem någon seger i år.


        

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards