Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

Game Of Thrones - Fjärde säsongen

Av David - 21 juni 2014 14:26

 

För en vecka sedan tittade jag klart på den fjärde säsongen. Det hände väldigt mycket denna säsongen jämfört med den tredje men det var en grej speciellt som jag satt och väntade på men som aldrig hände. Det var en riktig besvikelse och jag vet att det gjorde fans världen runt besvikna men skaparna av Game Of Thrones sade att det inte ens fanns på radarn att de skulle ta med just den händelsen i TV serien. Vad jag pratar om kan ni läsa under Spoiler rubriken nedanför. Överlag gillade jag denna säsong men vissa stunder kunde det vara så fruktansvärt segt. Jag tycker de kan ha med för många samtal som inte har nån relevans. Relationen mellan Sam och den där kvinnan han träffade bortom muren tex, var den relationen så mycket viktigare att ta med än den saknande händelsen jag prata om? Säsongen inledde väldigt starkt i alla fall och det var ett av de mest tillfredsställande avsnitten jag sett i Game Of Thrones hittills.


SPOILER

Händelsen jag prata om som jag saknade var att de skulle ha tagit med Catelyn Stark igen. Brotherhood Without Banners skulle ha hittat hennes lik i en flod och återupplivat henne till en levande död vid namn Lady Stoneheart. Hon skulle ha tagit ut sin hämnd på alla de som var med vid The Red Wedding och det var något som jag kände att denna serien behöver. Även om man fick lite vedergällning när man fick se skitungen Joffery dö av förgiftat vin så räckte det inte till. Jag vill se Lord Walter Frey hänga från ett träd. Det är mycket som pågår i denna serien så de kan inte ta med allt men denna serien, populär som den är, borde få utökad budget samt göra mer avsnitt per säsong för att få plats med mer händelser.

Väldigt mäktig avslutning för Brandon Stark! Äntligen hittade han den treögda korpen och om ni trodde den var ett mysterium innan så blev det värre nu. Han sa till Brandon: "You will never walk again, but you will fly".

 
 
Ingen bild

Anders

24 juni 2014 10:27

SPOILER VARNING!

Jag tycker denna säsong var betydligt bättre än tredje säsongen för den tyckte jag var väldigt seg runt 3-4 avsnitt i mitten. Det har hänt mycket mer i säsong 4 tycker jag och det avlutades perfekt. Tyrions hämnd på sin far kändes riktigt gött :-)

Jag tycker handlingen med Catelyn Stark som inte är med faktiskt kvittar. Tror det skulle kännas för mycket som Walking Dead/Superhjälte och inget som för huvudhandlingen framåt. Sedan är Catelyn Stark en rätt trist karaktär till att börja med medan Sam har mer karaktär. Man bara väntar på att han ska bli tuffare och det känns som han växte en del i striden på Castle Black.

David

24 juni 2014 16:49

Jag älskar hämnd historier så jag skulle verkligen gilla om de tog med Lady Stoneheart. Man ser ju hela tiden. överallt, på internet med bilder från Game Of Thrones där det står "The North Remembers" och jag tror det är att nordborna kommer ihåg allt ont som har hänt familjen Stark som ledde hela norr och att de till slut skulle få utkräva sin hämnd. Men vi får se, Arya och Brandon Stark lägger jag mina förhoppningar på nu.

 
Ingen bild

Martin

25 juni 2014 20:22

Skriver du om säsong 4 och nämner inte ens den mäktigaste scenen i hela serien hittills!?! The Viper vs The Mountain.

David

1 juli 2014 22:26

Den slutade inte som jag ville så den vill jag helst glömma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards