Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Varvat spel - Bulletstorm

Av David - 11 maj 2014 09:01

 

Du spelar Grayson Hunt, en ex black ops soldat som kraschlandar på en före detta semesterplaneten, efter att ha jagat och skjutit ner sin förra befälhavare, General Sarranos skepp. Sarrano hade lurat Grayson Hunt och hans black ops team att mörda en civil reporter som hade en lista över alla civila offer som General Sarrano dödat. Din huvuduppgift i spelet är att få tag i Sarrano som också överlevde kraschen och ta dig ifrån den numera postapokalyptiska planeten där olika mutant gäng härjar i ett fullskaligt krig.


Jag köpte detta spelet begagnat för 49 kr och jag hade inte höga förväntningar av det. Jag tänkte att jag får väl vad jag betalar för. Men detta spelet överraskade mig väldigt positivt. I början tyckte jag att spelet kändes lite monotont och upprepande men det dog snart ut och ersattes med ett action packat och fartfyllt spel. I många av sekvenserna då man bara hade en viss tid på sig att nå till en viss punkt, med raserande byggnader runt sig, omringad av skjutande fiender och explosioner lite varstans, pumpade adrenalinet rätt bra och satte verkligen krydda på spelet. Miljön är riktigt snygg också! Planeten du är på var ett före detta semesterparadis som har rasat ihop fullständigt och de många turister som va på planeten är nu dessa mutantgäng som krigar mot varandra. De har verkligen lyckats med att återskapa världen. Man kan se att det en gång var ett paradis med flotta hotell, stora höghus och affärsverksamheter som nu raserat i ett kaos då inget, förutom en siluett av den förflutna skönheten, av planeten finns kvar.


Det finns massor med olika sätt att döda dina fiender på och det är lite runt detta temat som spelet sätter sin fokus. Ju mer kombinationer du använder för att döda dina fiender desto mer poäng får du som du senare kan använda till att köpa ammunition, vapen och uppgraderingar för. Så är du en av dessa moral människorna som inte gillar våld i TV spel så köp för allt i världen inte detta spelet... eller spela inte TV spel överhuvudtaget för den delen.

Jag tog mig igenom spelet utan några direkta svårigheter på normal svårighetsgrad och varvade det ganska fort. Så vill du ha ett lättsamt spel med mycket action, bra action!, och lite "mindless" skjutande med diverse olika vapen på annalkande horder av mordlystna mutanter så spela detta spelet, det är bättre än vad man kan tro!


 


Betyg:   (Mycket bra)

Kan köpas här: CDON till Playstation 3, Xbox 360 eller PC



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards