Nördkulturen

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av David - 3 maj 2014 07:47


 


En terroristcell använder sig av Tony Starks egna teknologi, som har hittat ut till den svarta marknaden, till självmordsbombningar runt om i världen. Det dröjer inte länge förrän det uppdagas att terrorns frontfigur är Ezekiel Stane, son till Obadiah Stane, som dog i en strid emot Iron Man många år tidigare. Så Ezekiel har, som sin far, fixerat sig på att krossa Tony Stark och rasera hela hans imperium...


     


Detta är första volymen i en serie av sammanlagt 11 Trade Paperbacks. I skrivande stund är jag på volym 8 och jag måste säga att detta är en av de bästa Marvel serierna jag har läst. Volymerna är hyfsat fristående men det följer en, eller ett par, röda trådar genom hela serien. Tecknarstilen är i världsklass. Det är så detaljrikt och realistiskt att jag ofta stannade upp i läsandet bara för att kolla på de fina bilderna. Storyn börjar med en lite lätt mjukstart i denna delen, men tro mig, den blir riktigt fängslande i de två kommande volymerna! The five nightmares faller lite på att det inte var något direkt djup i handlingen utan mer det här klassiska bad guy vs good guy stuket men jag rekommenderar den ändå för att sätta en god grund till vad som komma skall!!


Betyg   (Bra)

Kan köpas här: Bokus

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards