Nördkulturen

Alla inlägg den 17 april 2014

Av David - 17 april 2014 20:22

 

Jag började lära känna karaktären Deadpool för 2-3 år sedan genom serietidningarna och han blev direkt min favorit i Marvel universumet på grund av den sköna humorn som omger den här karaktären och den humorn har de lyckats väldigt väl att överföra till tv-spelet. Det är inte många tv-spel som kan få mig klistrad i flera timmar framför tv:n men Deadpool lyckades med det. Spelet är väldigt varierande så man vill gärna spela vidare lite till för att se vad som händer härnäst, och "lite till" blev till ett antal timmar. Skaparna till spelet har verkligen lyckats avspegla Deadpools personlighet briljant som t.ex det ostabila psyket och att han aldrig tar någonting seriöst. Men för att riktigt uppskatta det här spelet så måste man vara insatt i den typiska "Deadpool-humorn" så mitt råd är att köpa några Trade Paperbacks och läs innan du ger dig i kast med tv-spelet.

Lite om själva spelet då; Det enda minustecknet tyckte jag var att fienderna var lite tråkiga. Jag hade hoppats på lite mer coola mutanter eller andra som Deadpool har retat upp i sina dagar, och den listan är lång! För övrigt så var det riktigt skön spelkontroll med härliga combos och ett varierande, lättillgängligt, arsenal av vapen att välja mellan. Jag tyckte det var ganska lätt rakt igenom förutom när man kom till slutskedet av spelet. Det kändes som de hade sparat allt det svåra till slutet för jädrar vad problem jag hade att klara av det. Sammanfattningsvis var detta ett av de bättre spelen jag spelat på länge och jag håller tummarna för en uppföljare! Till sist måste jag bara lista de mest minnesvärda sekvenserna i spelet då jag aldrig har skrattat så mycket till ett tv-spel som Deadpool.

1. Cable försöker förklara allvaret i situationen till Deadpool.

2.Deadpool Twittrar

3. "Pull the lever" (Jag låg nästan dubbelvikt av skratt).


Jag rekommenderar detta starkt! Men som sagt: Känner du inte till Deadpool sen innan så måste du/ni köpa ett gäng Trade paperbacks innan och lära känna honom annars kommer ni inte alls uppskatta spelet på samma sätt.


 

Betyg: + (Mycket bra)

Kan köpas här: Till Playstation 3 eller Xbox 360

Av David - 17 april 2014 18:36

Jag har alltid tyckt att maten de äter i Sagan om ringen och The Hobbit filmerna ser så underbart delikat och god ut. I den andra Hobbit filmen när Thorin Oakenshield serveras mat på The Prancing Pony ser det ut som han endast äter en skiva annanas, två vindruvor (eller någon liknande frukt) och ett stort stycke kött eller bröd eller vad det nu må vara men jag tycker ändå det ser gott ut på ett sätt trots sin enkelhet. För att inte tala om festmåltiden dvärgarna har hemma hos Bilbo i den första Hobbit filmen.


 

Titta bara på all denna underbara maten och de stora sejdlarna med öl. Vem skulle inte vilja uppleva en sådan måltid? Man får heller inte glömma när Sam kokar ihop en måltid ute i vildmarken på en nyfångad hare i den andra Sagan om ringen filmen om jag inte minns helt fel, även den måltiden såg riktigt delikat ut. Jag har letat runt lite på internet men har väldigt svårt att hitta hemsidor eller bloggar som ger ut recept på maten de serverar i Tolkiens underbara värld. Jag har dock hittat recept på alvernas Lembas bröd och på  lite mer fantasy/sci-fi mat så jag får se, om jag har ork så kanske det blir en helt ny kategori här på bloggen.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards