Nördkulturen

Alla inlägg den 4 april 2014

Av David - 4 april 2014 20:44

 

När man nämner Wrestling för en svensk tänker svensken automatiskt Hulk Hogan. Men låt mig börja detta inlägg med att säga att Hulk Hogan kanske är det mest kända ansiktet utåt för de personer som inte har någon koll alls på wrestling världen men faktum är att den störste av dom alla är Shawn Michaels. Ja.. han är större än både Hulk Hogan och Undertaker. Ja.. wrestling är fejk, du behöver inte påpeka detta. Men Rocky filmerna är också fejk, allt är bara sklådespel av Sylvester Stallone. Varje slag han gör i filmen, varje dialog han uttalar i filmen är fejkat och direkt läst från ett manus. Skillnaden på Rocky och Wrestlng är att Wrestling är live inför publik. Shawn Michaels hade (har) förmågan att göra varje match han var med i fruktansvärt spännande och gastkramande. Alla som klev in i ringen med Shawn blev bättre och det berodde på hans extraordinära förmåga att lyfta fram sig själv och sin motståndare i matcherna. Jag har aldrig suttit på helspänn i wrestling matcher tidigare men ofta när jag ser en Shawn Michaels match märker jag att även personer som normalt inte gillar wrestling tycker att matchen är spännande. Han är helt enkelt en så fruktansvärt bra underhållare och det finns ingen som kan matcha honom. Han är trots allt The headliner, The Showstopper och The Mainevent! Klippet här nedanför länkar till en av de bästa promos han gjort. Han går utanför manuset och klankar ner på Hulk Hogan trots att han inte fick göra det. Men det är Shawn Michaels vi pratar om, han var för stor inom wrestling industrin, ingen kunde göra något åt det. Han mer eller mindre drev hela WWE.


Av David - 4 april 2014 16:47

Ännu en gäst klar till sci fi mässan den 26:e April och det blir ingen annan än Michael Madsen som jag personligen minns bäst från filmen Kill Bill även om jag sett honom i många andra filmer. Jag undrar om detta va den slutgilltiga gästen eller om det kommer mer. Jag kan ha fel men jag har för mig att det alltid varit 6 gäster på mässan.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards