Nördkulturen

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av David - 22 mars 2014 08:09

För inte så längesedan skrev jag i bloggen om att det nya Assassin's Creed kanske skulle utspela sig i Ryssland men jag hade tydligen fel, eller rättare sagt källan jag läste informationen från hade fel. Ubisoft har drabbats av en läcka och lite bilder har sipprat ut. Det nya assassin's Creed kommer heta Assassin's Creed Unity och kommer utspela sig i 1700 talets Frankrike. Om jag har förstått det hela rätt så kommer Unity bara släppas till next gen-maskinerna (PS4 och Xbox One). Vi som fortfarande får dras med PS3 och Xbox 360 ska få ett Assassin's Creed spel som i skrivandets stund går under namnet Assassin's Creed Comet. Om det är samma spel fast med två olika titlar låter jag förbli osagt. Jag vill inte behöva köpa ett PS4 bara för att få spela det nya Assassin's Creed spelet. Jag har helt enkelt inte råd.


 

Den nya lönnmördaren kommer heta Arno. En ny funktion kommer finnas med som kallas Parkour. Enligt bilden nedanför så kan man "Parkour Down" eller "Parkour Up" beroende på vilken knapp man trycker på. Parkour är en sport där utövarna fokuserar sig på disciplin och olika metoder att ta sig förbi hinder som hustak, träd, stenar, murar, ja allt som kan tänkas stå i din väg på ett så snabbt och smidigt sätt som möjligt. Parkour är en fransk förkortning som betyder Konsten att röra sig.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards