Nördkulturen

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av David - 18 mars 2014 08:45

 

Handling

Två främlingar undersöker en masshysteri som brutit ut i en by. De börjar gräva upp en hemlighet om att en mjöldryga förgiftning har drabbat byn i flera år.


 

Jag vet inte vart jag ska börja. Ska jag börja med att klaga på de dåliga skådespelarna eller på det fruktansvärda kameraarbetet? Eller ska jag klaga på uppläggen av de olika scenerna hur de misslyckas så banalt med att förvandla något som hade kunnat vara skrämmande till en helt känslolös och inlevelsefattig reaktion? Notera att jag skriver detta redan 16 minuter in i filmen. Den står på paus i bakgrunden menats jag skriver början på denna recension. Jag ska ge den en chans, självklart ska jag se klart hela filmen men jag ville bara ge er en inblick och förståelse att det krävdes inte många minuter innan man insåg att detta är en film tillhörande b-films kategorin. För att orka mig igenom filmen har jag hällt upp ett litet glas whiskey som jag sitter och smuttar på nu (notera att det är söndag när jag skriver denna recension men den läggs ut på bloggen på tisdag, jag dricker aldrig alkohol på vardagar).


 

Nej... jag klarar inte ens att ta mig igenom den här filmen, tyvärr. De misslyckas gång på gång med att skrämmas. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör att de inte riktigt lyckas men uppbyggnaden till vad som ska föreställa vara klimaxet i en skrämmande scen dalas bara ut och lämnar en känsla och en tanke av: "Jaha... var det inte värre än så här?". En gång lyckades jag faktiskt bli lite skrämd, någon gång under filmens 23:e minut men det tog dom död på bara sekunder efter då figuren som skrämde mig visades i närbild och helt plötsligt såg den inte lika skrämmande ut. Denna filmen lämnade inget annat hos mig än början till en huvudvärk och jag tror inte det beror på whiskeyn...


Betyg: (Fruktansvärt usel)

Kan köpas här: CDON på Blu-ray, DVD eller hyr den på Video on demand

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards