Nördkulturen

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av David - 2 mars 2014 08:02

Enligt en hemsida vid namn The Latino Review så ska syskonen Andrew och Lana Wachowski ha påbörjat skrivandet av en ny trilogi om The Matrix. Personligen välkomnar jag en ny trilogi. Den första trilogin älskade jag! Sen har vi alla dessa störande fans som tror sig vara lite fina i kanten och påpekar att dom minsann bara gillade den första Matrix filmen menats uppföljarna får ta emot en massa oförtjänt skit. Så ska det alltid vara och jag har aldrig begripit mig på detta kollektiva tänkande att bara tycka som resten av massan utan att bilda din egna uppfattning. Det har ALLTID varit så att uppföljare i en trilogi får en massa dålig kritik och dessa fans som läser denna kritik tar med sig det när de kollar på filmen och på något sätt lyckas de inte nollställa hjärnan och titta på filmerna med öppet sinne utan de har tagit till sig kritiken de har läst någonstans och per automatik gillar de inte uppföljarna. Så fungerar detta kollektiva tänkande.

Matrix trilogin drog in 1.632 miljarder dollar till Warner Bros. och det sägs att de vill vara med i matchen när nya Star Wars och Avtar filmer kommer ut år 2017 så för att ha någon chans återupplivar de ett av sina mest omtyckta och starkaste varumärken, The Matrix. Frågan är om de använder sig av Keanu Reeves igen eller går på helt nya karaktärer. Jag skulle väldigt gärna vilja se Neo igen men en ny frisk vind kanske behövs så att dessa hardcore "gnälla på alla uppföljare" fans ska hålla truten.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards