Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Guldkorn - Leksaker jag minns del 6

Av David - 20 januari 2014 09:00

 

Tung Lashor tillhör ormfolket.. fast egentligen inte. Han släpptes som leksak under filmatiseringen av He-Man och var en av flera karaktärer som var menad att vara med i She-Ra. Hans beskrivning på leksakskortet säger att han är lojal mot ormfolkets King Hiss men när han till slut dyker upp i TV serien She-Ra är han medlem i Evil Horde. Mattel var förmodligen inte överens om vilket namn de skulle använda på denna karaktären vid tiden han kom ut då han hade många olika namn  i TV serien som Tung Lashor, eller enbart Tung eller även Tung Lash. På baksidan av denna figur finns en liten manick där man kan rulla in och ut hans tunga.

En komplett Tung Lashor figur ska se ut som på bilden ovanför med en stav och ett armborst. En komplett figur utan originalförpackning säljs på ebay för mellan 60 - 180 kr. Vill du ha honom i originalförpackning finns det  budgivningar som startar på 160 kr eller köp nu priser på över 1000 lappen. Vill du gå hela vägen och ha figuren AFA (Action Figure Authority) märkt så pratar vi 2000 kronors klassen.


      


 
 
Ingen bild

Anders

21 januari 2014 08:19

De har inte dolt rullgrejen på ryggen speciellt bra :-) Kommer faktiskt inte ihåg alls att ni hade den men den kanske försvann innan vi började "hänga" (skriver hänga för det låter bättre än leka) :-)

David

22 januari 2014 19:49

Nä den tog dom inte tid till att försöka dölja :) Jag har ingen aning om vart några av mina leksaker tog vägen faktiskt :) Lite synd för det hade varit kul att ha kvar dom

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards