Nördkulturen

Alla inlägg den 18 januari 2014

Av David - 18 januari 2014 07:44

Jag såg en film igår, Fanboys, om ett gäng killar som beger sig ut på en bilresa genom USA till San Francisco för att stjäla den nya Star Wars filmen (Episode 4) som släpps om 6 månader för att få en skymt av den före alla andra. I denna filmen stöter dom ihop med ett gäng Star Trek fans, även kallade Trekkers och jag har aldrig blivit så road tidigare av att se nördar braka ihop i ett riktigt nördbråk. The Bloods och The Crips fejden bleknar i jämförelse med den episka striden mellan Star Wars fans och Trekkers. Personligen gillar jag både Star Wars och Star Trek, dom är bra på olika områden. När det kommer till långfilmer så är självklart Star Wars bättre men jag väljer hellre att se Star Trek serierna än en Star Wars film. När det kommer till TV spel så finns det mycket bättre Star Wars spel än vad det finns Star Trek spel. Men det ena gör inte det andra sämre, jag älskar bägge Star märkena och att se dessa hardcore fans som tydligt valt sida är milt sagt hysteriskt roligt. Det hela börjar 1 minut in på klippet som jag länkar till här nedanför.








Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards