Nördkulturen

Alla inlägg den 12 januari 2014

Av David - 12 januari 2014 08:23

Många Transformers älskare klagar på Michael Bay's filmatisering av våra älskade robotar. Jag får erkänna att jag tycker dom är rätt bra men jag har mer och mer börjat förstå hur kritikerna tänker när de fördömer den nuvarande trilogin. Människorna sätts för mycket i fokus. Filmen ska trots allt handla om Transformers. Jag skulle vilja se en Transformers film utan några människor överhuvudtaget och att det hela utspelar sig på deras hemplanet Cybertron. I den tecknade långfilmen är människor närvarande men dom hålls på sidolinjen precis där dom ska vara i en Transformers film. Den nya filmen kommer i sommar och jag tror inte den har ändrats angående detta men jag säger inte att den kommer vara dålig bara för det, den kommer säkert bli bra. Men hur coolt vore det inte med en hel långfilm som utspelar sig på Cybertron med titaner som Unicron och Metroplex inblandade i handlingen.

Nedanför länkar jag till ett klipp från TV spelet Fall Of Cybertron om just Metroplex. Så länge Michael Bay håller i rodret tror jag inte vi kommer få bevittna dessa giganter i en långfilm. Men man vet aldrig, han kanske överraskar.


"Metroplex heeds the call of the last prime"


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards