Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

Spel önskas

Av David - 21 december 2013 08:40

 


För många år sedan, under PS1 tiden, spelade jag igenom ett spel som heter Dracula Resurrection och det var ett av de mest stämmningsfulla spel om Dracula jag spelat. När jag tänker efter så är det nog det enda spelet om Dracula jag spelat men jag slogs av häpnad av den gastande, lurande skräck känslan spelet hade så därför fastnade detta spelet hos mig. Den hör till kategorin point & klick och innehöll några riktigt utmanande pussel att lösa vill jag minnas. Till min glädje hittade jag spelet på Tradera och köpte det direkt. Jag minns inte vad jag gav för spelet men det  var runt 60 kr så det är ingen större summa. När spelet kom fram och jag till min stora glädje skulle få spela spelet igen efter så många år så var det tysk text och tyskt prat i spelet! Jag begriper inte ett ord av Tyska så det var bara att stänga av och lägga spelet på hyllan och låta den börja samla damm.

Jag vet att chansen inte är stor men skulle någon som läser detta ha ett exemplar av detta spelet med engelskt tal och engelsk text så köper jag det gärna av dig. Skriv i kommentarerna om du är intresserad. Jag kollar bloggen nästan varje dag om jag fått någon ny kommentar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards