Nördkulturen

Alla inlägg den 5 november 2013

Av David - 5 november 2013 17:42

De nya commander lekarna har kommit ut nu men jag ska vänta ett tag med att köpa en av dom. Mestadels på grund av ekonomiska orsaker... orsakade av tandläkaren! Japp, ett 5 minuters besök hos tandläkaren och ett 30 minuters besök hos tandhygienisten kostade mig drygt 1600 kr vilket gör att mina övriga intressen blir självklart lidande. Tydligen tror tandläkare att man har pengar som växer på träd.

För att återgå till ämnet håller jag på att kämpar ihop en Commander lek med Slivers. Det finns nog ingen creature type som passar så bra i en Commander lek som Slivers då alla gynnar alla och man vill helst ha så många av dom som möjligt med så många abilitys som möjligt. Det finns 3 Commanders att välja mellan, Sliver Overlord, Sliver Queen och Sliver Legion.


     

Sliver Overlord tycker jag är den överlägset bästa och för att inte nämna den coolaste och mest illavarslande flavour text jag läst på ett Magic kort, "The end of evolution". Det första man gör när man får ut den är att söka upp de andra två som kompletterar varandra väldigt bra. Så länge ingen slänger ut en board wipe eller kontrar dina creatures är det bara att välja och vraka bland de många olika Sliver varelserna sen. Jag håller på att samla på mig creature delen just nu. Det jobbiga i en sådan här lek som Slivers, som sträcker sig över alla mana färger,kommer bli att räkna ut hur mycket av varje mana jag kommer behöva i leken. Men det ser ut att bli många dubbelländer.


Det finns även andra Slivers förutom just de tre legendariska som kan bli väldigt viktiga för leken. Shifting Sliver är en av dom och den kan bli riktigt jobbig för mina motståndare då den gör så att Slivers kan bara bli blockerade av andra Slivers. Självklart är den sårbar för "removals" och andra tråkiga kort men det säkrar antingen Ward Sliver som ger mig protection från en valfri färg när den kommer in i spel eller Crystaline Sliver som ger alla Slivers shroud vilket gör att dom inte kan bli "targets" av spells eller abilities


     


Som sagt går det att leka väldigt mycket med en Sliver lek och jag kommer säkert inte få den bra till en början. Jag har svårt att bestämma mig för vilka Enchantments, Instants och Sorcerys jag ska använda mig av men några kort som tillåter mig ta upp en creature från gravhögen lär det bli då de mer kraftfulla Slivers lär bli ett lockande mål för mina motståndare. Detta är en lek under utveckling för tillfället och jag kommer återkomma när den är färdig.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards