Nördkulturen

Alla inlägg den 2 november 2013

Av David - 2 november 2013 11:25

 

I tisdags kom min förbokade Skull Edition av Assassin's Creed 4 Black Flag. Detta är en av fyra olika collectors editions men det är tveksamt om jag någonsin kommer köpa de andra tre. Det ges alltid ut en utgåva som innehåller en figur men då brukar oftast priset vara högre och denna va hög nog. Denna kostade mig ungefär 750 kr. Innehållet kanske inte är lika roligt som i de dyrare utgåvorna men det duger för mig.


 

Hela utgåvan är en liten plåtask där allt ligger i. Det enda som saknas på bilden ovanför är spelet som jag plockat ut resten ligger kvar.


 

Här ovanför ser ni innehållet i asken. Från vänster till höger: En CD skiva med soundtracket i som jag förmodar innehåller alla piratsånger som din besättning sjunger under spelets gång. Jag har inte lyssnat på den än. I mitten ligger ett kuvert med två bilder inuti. En bild på Captain Kenway och en bild på hans skepp Jackdaw. Längst ut till höger ligger en liten bok med fina illustrationer och längst upp är själva spelet.


     

De två första bilderna visar illustrationer från boken och bilden längst ut till höger är de två bilderna som låg i kuvertet.

Jag är i full färd med att spela spelet och jag gillar miljön skarpt. Vissa av piratsångerna som sjungs i spelet är gamla låtar jag lyssnat på innan jag ens köpte spelet så det är verkligen ett välkommet tillskott. Ibland när besättningen börjar sjunga en låt jag gillar så glider jag bara runt där ute till havs och lyssnar på den fina låten.

Jag avslutar detta blogginlägg med en länk till en av de bästa pirat låtarna jag hört. 


Carl Peterson - Leave her Johnny


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards