Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

A Nightmare On Elm Street 3 - Dream Warriors

Av David - 29 oktober 2013 16:38




 
  

 

Handling

Nancy från första filmen har nått vuxen ålder och har börjat en karriär inom psykologi, drömterapi. Hon kommer till ett lokalt mentalsjukhus där hon får jobba med andra ungdomar som alla drömmer mardrömmar om Freddy Krueger. Dessa ungdomer besitter alla varsin speciell kraft när de är i drömmarnas land och tillsammans med dessa ungdomar försöker Nancy en gång för alla att döda Freddy.


 


"Sleep...

Those little slices of death.

How I  loathe them."


Edgar Alan Poe


Detta har alltid varit min favorit Elm Street film. Miljön är perfekt. Ett mentalsjukhus där alla inblandade är på gränsen att bli galna på grund av deras drömmar med Freddy Krueger. Jag gillar skådespelarna också, de är alla duktiga och passar i sin roll. Dom gör sin roll så bra att jag till och med lider med dom ibland. Man känner hur jobbigt dom har det med all den sömnbrist det är tvingade till att ha. Det kan tilläggas att detta är Patricia Arquettes debutroll. Ken Sagoes, som spelar Kincaid, ville inte egentligen provspela för rollen men hans agent övertalade honom. Han hade gått i kraftigt regn för att hinna med en buss till provspelningen och när han väl kom fram helt genomblöt fick han sitta och vänta i flera timmar på grund av förseningar. När det var hans tur sade regissören Chuck Russell till honom "Do whatever you want to do" varpå han blev vansinnig och skrek tillbaka "Fuck you!!" och fortsatte med att skälla ut honom. Han fick rollen direkt.

Detta är den första filmen som jag tycker att vissa av Freddys mord kan vara rätt gräsliga. Ovanstående bild är ett bevis på detta då han skär ut senorna på en av patienterna och leker marionettdocka med honom.  Dom använder sig mer av mystiska drömsekvenser i denna filmen än de föregående filmerna som barnen som hoppar hopprep och sjunger den kända Freddy ramsan, människor som hänger från taket och skrämmande sekvenser av hans ökända pannrum. 


Betyg:  + (Mycket bra)

KAn köpas här: CDON på en samlings DVD med alla 7 filmer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards