Nördkulturen

Alla inlägg den 13 oktober 2013

Av David - 13 oktober 2013 08:33

 


Brothers måste vara ett av de mest speciella spelen jag spelet än så länge. Spelets fokusering är runt historian och dess framskridning mer än att ge spelaren en utmaning som i traditionella TV spel med boss strider och andra fiender att slåss mot längs vägen. Du kontrollerar bägge bröderna med de bägge analoga styrspakarna på PS3 kontrollen. Spelet tar sin början i deras hemby då deras far plötsligt blir väldigt sjuk. Bröderna tar honom till den lokala läkaren som säger att han endast kan botas om han dricker från vattnet från "The Tree Of Life". Bröderna får en karta och ger sig ut på sitt äventyr där du kontrollerar bägge bröderna då de i samarbete med varandra måste överkomma många olika pussel och hinder och farliga varelser för att nå sitt mål. Spelet utspelar sig i en fantasy värld som är mycket snyggt gjord. Spelet upprepar sig inte någon gång utan det händer nya saker hela tiden så det blir aldrig långtråkigt. Någonstans i början stöter man på ett troll som sitter och gråter uppe på ett berg och jag kan nästan svära på att utseendet på det trollet är direkt inspirerat från vår svenska konstnär John Bauer. Det kanske inte är så konstigt då spelet i sig är utvecklat av den svenska prisvinnande regissören Josef Fares.

Spelet är till för oss gamers som gillar en bra story i ett spel, som kan spela ett spel utan behovet att känna sig "1337" varje gång vi slår på konsolen. Spelare som letar efter utmaningar och fiender att döda kan nog tycka att detta spelet är långtråkigt och ska nog hålla sig till Call Of Duty där dom kan sitta och spotta och fräsa åt andra online spelare. För att linda i det jag precis sa, detta spelet är för lite mer mogna gamers. På minus sidan kan man tycka att spelet är lite väl kort men spelar man 200 timmars spel som Dragons Dogma (som jag gör för tillfället) är det rätt skönt ibland att ta en paus från den typen av spel med spel som detta. Jag tänker inte avslöja hur spelet slutar men jag tyckte det var ett oväntat slut och sånt uppskattas alltid.


 


Betyg: +(Mycket bra)

Kan köpas här: Kan bara köpas online (vad jag vet) på Playstation Network

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards