Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2013

Assassins Creed, vad hände?

Av David - 5 oktober 2013 16:58

 


Om drygt 3 veckor släpps det nya Assassins Creed spelet, men många fans, inklusive mig själv, tycker att det börjar gå utför för serien. För min del började jag känna det på Assassins Creed 3 menats många andra slutade spela redan efter Brotherhood. Den största och mest allvarliga anledningen i mitt tycke är att dom fullständigt tagit död på hela stealth grejen i spelet. Hela charmen med de första spelen var att få smyga sig på sitt utvalda mål och lönnmörda honom för att sedan försvinna som en skugga, därav namnet Assassin i titeln. Men i det tredje spelet, där var det öppen strid, som vilket annat spel som helst. Där sprang man in i fienden på öppen gata och slogs öppet inför alla, inget smygande där inte. Det var vid väldigt få tillfällen man skulle smyga sig på någon och eliminera sitt offer. Fortsätter det i samma stil kan dom lika gärna byta namn till Thugs Creed för dom har tagit bort allt vad som möjligen kan definiera en Assassin (Lönnmördare). För att vara ärlig tror jag inte att det nya spelet, Black Flag, kommer förbättras gällande detta. Det hela utspelar sig runt Karibien i piratmiljö vilket i mina öron låter som dom bäddar för mer öppna strider och för att inte nämna stora sjöslag. Jag blir så besviken när jag tänker på det. Dom inledde serien så fruktansvärt bra med Altaïr och den underbara miljön i Syrien under det tredje korståget för att sedan fortsätta in i renässansens Italien med en av de mest karismatiska karaktärerna någonsin i ett TV spel, Ezio Auditore. Dom vill inte ens ge oss den kända och coola näbben på Assassins Creed huvan i det nya spelet som grädde på moset på det stora "Fuck You" fingret TV spels utvecklarna tydligen ger fansen och deras önskemål om spelets överlevnad.


 


 
 
Ingen bild

Anders

7 oktober 2013 10:21

Jag håller med dig. Jag kommer nog inte spela klart 3an, jag har redan tröttnat 2 timmar in i spelet. Det är för mycket action och framförallt dålig action. Karaktären har inte rörelseförmågan för snabba action strider och därför blir spelet frustrerande, han rör sig helt enkelt för stelt. Synd för jag hade gärna spelat i piratmiljö för det är en cool setting men vette fan om jag kommer spela 4an efter att gett upp 3an.

David

7 oktober 2013 20:30

Det är synd. Denna TV spels serie hade så mycket potential. Jag är nyfiken hur dom kommer gå tillväga efter 4:an eller om det kanske läggs ner efter denna.

 
Ingen bild

Anders

9 oktober 2013 11:55

Den säljer nog väldigt bra så den fortsätter säkert efter 4an

 
Ingen bild

Martin

4 november 2013 21:34

Ne men.... vilken skräll Anders. Kommer du inte spela klart?!?!...... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards