Nördkulturen

Alla inlägg den 21 september 2013

Av David - 21 september 2013 14:33

I veckan som gått tittade jag klart på första säsongen av Arrow. Stundtals kunde vissa avsnitt vara rätt sega men serien eskalerar och får riktig fart framåt slutet. Jag har några synpunkter på serien som jag skulle vilja ta upp och den första punkten är om alla dessa vackra människor! Detta reagerade jag rätt på tidigt i serien. Alla som är med, med vissa få undantag, ser ut att vara översminkade supermodeller. Ibland när vissa av tjejerna i serien log satt jag och undrade om inte det centimeter tjocka lagret med smink kunde spricka om de log för brett. En annan grej är namnen de använder sig av i serien. Varför får inte "The Hood" heta Green Arrow för? Varför kallas inte Helena Bertinelli för The Huntress? Varför är inte Slade WIlson Deathstroke? Men trots detta så gillade jag serien ändå och faktum är att det kanske inte hade lockat nya tittare till serien om de hade kopierat av den ordinarie Green Arrow direkt från tidningen till TV rutan. När allt kommer kring så är "The Hood" grymt mycket coolare än serietidningens Green Arrow men jag tycker de kan använda sig av deras riktiga "superhjältenamn". Men det nalkas fler säsonger så vem vet vad som kan hända.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards