Nördkulturen

Alla inlägg den 13 september 2013

Av David - 13 september 2013 08:20

Detta är ingen dagboksblogg och det kommer aldrig bli en dagboksblogg men det skulle vara kul att dela med sig om hur en helt vanlig vardag kan se ut och vad man har att göra. Utöver mina uppenbara spelintressen tränar jag rätt mycket, minst 3 dagar i veckan försöker jag komma iväg till gymet och dom dagarna lämnas det inte mycket utrymme mer än att jobba fram till kl 4, åka hem och äta något litet, åka och träna i nån timme eller två och sen hem och äta och titta på någon serie (som för tillfället är Arrow) och sen lägga sig och läsa sin bok och månadens alla serietidningar eller grafiska noveller. Har jag precis köpt något nytt spel kan jag ta mig en titt i regelboken också men det är ytterst sällan då jag helst vill ha spelet framför mig när jag läser som överblick.


 

En perfekt summering av en typisk vardag


En eller två dagar i veckan har vi våra underbara spelkvällar och det blir på dagar då det inte är någon träning eller då någon annan av oss inte har något förhinder.

Går karln aldrig ut på krogen? undrar säkert några som läser detta. För att svara på det så har jag vuxit ifrån den perioden i mitt liv då jag trodde att man levde livet ute på krogen. Krog livet för min del är över sedan länge, jag ser inget nöje längre i att gå ut och träffa folk under alkoholpåverkan som bara pratar med en när dom är fulla och när dom är nyktra vågar dom knappt säga hej till en. För mig representerar alkoholpåverkade människor falskhet och inget annat. Jag har alltid levt med och följt dessa ord: "Det man säger till en annan människa när man är full ska man våga backa upp till 100% när man är nykter". Självklart följer jag med jobbet ut på middagar och lite fester och ibland även gymet när dom anordnar något men normalt sett undviker jag krogen som pesten.


Numera lever jag efter ett citat av August Strindberg: "Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva".


 


Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards