Nördkulturen

Alla inlägg den 12 augusti 2013

Av David - 12 augusti 2013 20:06

Fyra dagar tog det mig att titta klart på hela andra säsongen av Homeland. När en serie blir fängslande och bra som denna var då kan jag inte sluta titta. När jag växte upp fanns inte denna typen av TV serier. Då var det avslutande avsnitt varje gång. Jag växte upp med serier som A-Team, Airwolf och Knight Rider och ingen av dom skulle ha någon större chans om de skulle sändas idag känns det som.

Jag tyckte det tog lite oväntade vändningar i denna säsongen och saker avslöjades som jag trodde de skulle dra ut på lite längre. Ända sedan några avsnitt in på första säsongen så har jag en iten vag misstanke som jag leker lite med och det är att jag tror att Carrie kan vara en hjärntvättad "sleeper agent" åt en terrorist cell. Brody har jag svårt att lista ut, det är något skumt över den mannen men jag kan inte placera om det är bieffekterna från en hemsk upplevelse från 8 års fångenskap eller om han faktiskt fortfarande jobbar för terroristerna. En bra grej med denna serien också är att den inte ställer USA på en pedistal och trycker ner arab världen utan den visar att även högt uppsatta män i den amerikanska hierarkin kan vara minst lika ondskefulla.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards