Nördkulturen

Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av David - 8 augusti 2013 19:30

Det tog ett tag innan jag kunde titta på en TV serie igen efter tredje säsongen av Game Of Thrones och Nikita säsong 2 var precis vad jag behövde. Jag tänker inte spoila nåt om Game Of Thrones men Nikita med sin "kick ass" attityd kom som serverat och fick mig på spåret igen från de milt sagt chokerande händelserna i Game Of Thrones. Andra säsongen överträffade den första och slutade rätt så oväntat och man ställer sig frågan vad kommer egentligen den tredje säsongen att handla om? Vid första anblicken tror jag många avfärdar denna som en vanlig action serie utan någon vidare baktanke. Jag tycker synd om dom för dom vet inte vad dom går miste om. Den har djup som bearbetar ämnet om förlorad identitet, personliga intriger, politiska hemliga organisationer, maktspel, svek, glädje, skratt och tårar i en härlig mix och naturligtvis mycket action. När jag skrev om första säsongen om Nikita skrev jag att den inte riktigt kommer upp i samma klass som Game Of Thrones eller 24 men efter att ha sett denna säsongen ligger den lätt bland mina favoriter. Jag ser verkligen fram emot att se den tredje säsongen!


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards