Nördkulturen

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av David - 2 augusti 2013 14:15

Jag vet inte hur de är med dom andra Game Boy konsolerna men vi som äger en Game Boy Advanced vet hur dålig skärmen är. I vissa ljussättningar ser man inte vad som försiggår på skärmen så man blir tvingad att sätta sig i en obekväm ställning just enbart för att vinkla sin Game Boy för att kunna se vad som händer på skärmen, vilket helt och hållet tar död på hela meningen med dessa portabla handkonsoler som i mitt tycke är till för att man bekvämt ska kunna luta sig tillbaka i sin soffa eller säng och spela.

Men det har tydligen funnits en lösning på detta ett bra tag. Dom heter Wormlights och jag har precis blivit ägare till en då jag köpte den på Tradera. Man kopplar in dom i ett uttag längst upp på konsolen vilket då tänder en liten lampa som ska ge ljus på din annars så mörka skärm.


   


Men funkar den då? En mycket bra fråga faktiskt. Spelar du i ett redan ljust rum så gör den ingen nytta men i ett nedsläckt rum så lyser den upp lite. Du kanske inte får perfekt bild och lampan reflekteras i spelskärmen om du sätter den direkt över men du får en någorlunda bra bild på skärmen. Jag tog två fotografier, ett i ett upplyst rum och ett i ett mörkt rum som visar resultatet. Tänk på att fotot inte gör verkligheten hundraprocentig rättvisa men det visar på ett ungefär hur det blir.


   


Ett minus med denna Wormlight är att ibland när jag startar konsolen så fryser den på inledningsskärmen när lampan är inkopplad. Det har inte hänt ofta men någon gång ibland men då är det bara att starta om den så brukar det funka normalt.

Sammanfattningsvis så får jag säga att den levde inte upp till mina förväntningar men den lyser upp den fruktansvärt dåliga skärmen i en godkänd omfattning. Varan är inte licensierad av Nintendo konstigt nog. Jag antar att dom ville ha dåliga spelskärmar på sina Game Boy Advance konsoler då.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards