Nördkulturen

Alla inlägg den 27 juli 2013

Av David - 27 juli 2013 08:44


 


Magic, grillning och öl, dom tre orden står på agendan idag. Vi ska spela Magic Commander vilket är en spelvariant på Magic The Gathering där man kan vara 3 - 4 spelare i samma match. Självklart är jag inte inställd på att vinna, det vore naivt och tro annat. Jag och Magic har inte dragit jämt det senaste halvåret då jag kanske vinner 1 match av 50 och med så mycket pengar man lägger ut på Magici jämförelse med andra spel så känns det lite tyngre att förlora på Magic till skillnad från brädspel som bara har en engångskostnad.

Men idag ska det ändå bli trevligt med grillning och öldrickande. Vem vet, kanske alkoholen får mina hjärnceller organiserade och fokuserad på spelet så jag kanske utför ett mirakel. Jag har spelat Magic en gång tidigare med 7% cider som förfriskning och då vann jag de flesta matcherna så kombinationen alkohol och Magic har än så länge ett bra facit hos mig. Min commander idag är Riku Of Two Reflections så jag får se vad jag, han och mina fyra öl kan åstadkomma.


 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards