Nördkulturen

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av David - 25 juni 2013 12:10

 


Handling

En utomjording vid namn Abin Sur, som är medlem i den galaktiska fredskåren The Green Lanterns, kraschar på jorden efter att ha blivit jagad av en kraftfull fiende till Green Lanterns, Parallax. I sin döende stund ber han sin ring att hitta en värdig ersättare på planeten jorden. Ringen skjuter iväg en sond som till slut hittar Hal Jordan. Den tar honom till kraschplatsen där Abin Sur ligger och med sina sista andetag ger han ringen till Hal Jordan. Mot sin vilja har Hal blivit rekryterad in i Green Lanterns men han kommer på andra tankar när den kraftfulla Parallax hotar jorden.


 


Min åsikt

Denna filmen är rätt smutskastad vilket jag både kan förstå och inte förstå. Inledningen i filmen, den perioden man får följa Hal Jordan som en liten unge, måste vara den mest förutsägbara delen i hela filmhistorien. Hans far har orden "Jag kommer dö tidigt i inledningen" skrivet över hela ansiktet! Jag kan inte sätta fingret på vad som gör detta så fruktansvärt uppenbart. Kanske det är sättet dom bygger upp hela den här fader/son relation grejen på. Sonen ser sin far som en hjälte och fadern är en testpilot och resten kan ni räkna ut själva. Jag satte ingen spoiler varning här för filmen spoilar sig själv sekunden fadern visas i bild.

Vidare till den lite bättre delen av filmen då man slipper all denna uttjatade familjedrama dyngan och den går över till att bli en riktig Sci-fi film. Det är det som lyfter denna filmen från botten av skräppåsen och gör den, stundvis i alla fall, värd att titta på. Många smutskastar denna filmen just enbart för att det har blivit en ond trend från "filmkritiker" att göra det. Jag tycker du ska se den och skapa din egna uppfattning utan någon yttre påverkan (som många verkar ha svårt med), så mycket är filmen värd i alla fall.


Betyg:   (Godkänd)

Kan köpas här: CDON på DVD eller Blu-ray

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards