Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Superman Returns

Av David - 22 juni 2013 21:15

 


Handling

Efter att Superman besegrade Kryptons ärkefiender General Zod, Ursa & Non så påstod astronomer sig ha hittat rester av planeten Krypton och Superman begav sig ut i rymden på en 5 år lång resa för att se om något av hans forna hem fanns kvar. Efter 5 år återvänder han hem till jorden igen och märker att Lois Lane är gift med en annan man och att Lex Luthor undslapp fängelse bara för att Supermans vittnesmål saknades i rätten. Under Supermans frånvaro besökte Lex Luthor hans hem i det frusna nordpolen och beslagtog kristallerna. När dessa kristaller kommer i kontakt med vatten bildas ny landmassa vilket kan ha förödande konsekvenser när Lex Luthor planerar att använda dom utanför USA:s kust vilket kommer att dränka hela östkusten när den nya landmassan stiger från havet.


 


Min åsikt

Denna filmen är löst anknuten till de två första Superman filmerna men avsäger sig all koppling till den tredje och fjärde filmen. Den fjärde filmen kan jag förstå men den tredje filmen går ändå att titta på. De har också rätt listigt slängt in en koppling till Supergirl filmen här i. Supergirl kom till planeten jorden menats Superman va på ett uppdrag i rymden, som det sades på radion i början av Supergirl filmen och det är så hela denna filmen börjar, att Superman återvänder från det uppdraget, Det jag gillar med denna filmen är att de har försökt vara så sanna de bara kan till den ursprungliga Christopher Reeves Superman och inte ändrat på karaktären. Men det bästa av allt, de har behållit det mäktiga soundtracket! Det ger rysningar varje gång då hoppet verkar vara förlorat för Metropolis invånare eller Lois Lane och från tomma intet dyker Superman upp ackompanjerad av signaturmelodin. Brandon Routh passar bra som Superman men han lyckas inte riktigt göra Clark Kent lika bra som Christopher Reeves. Ja jag jämför med Christopher Reeves mycket men det är väntat då han är Superman lika mycket som Sean Connery är James Bond. Gillar ni de två första Superman filmerna så kommer denna inte göra er besviken för det är sannerligen en värdig uppföljare till de två första mästerverken.


Betyg + (Bra)

Kan köpas här: Du kan boka den på Movieline

 
 
Ingen bild

Martin

23 juni 2013 19:52

Roger Moore är lika mycket James Bond som Sean Connery :) Omöjligt att bestämma vilken av dom två som passar bäst i rollen.

David

24 juni 2013 16:57

Jo han är riktigt bra också, men jag föredrar Sean Connery :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards