Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Bayonetta, för svårt?

Av David - 16 juni 2013 12:59

 


Jag har inte varvat något TV spel på ett tag och det  beror på att jag spelar Bayonetta för tillfället och det måste jag säga, jag har inte blivit så här utmanad på ett TV spel sen NES tiden. Jag valde svårighetsgrad normal som jag alltid gör i spel men deras definition av normal var nog annorlunda än resten av spelvärldens för detta spel daltar inte runt med dig. Den gör allt i sin makt för att ta kål på dig och skickar fiende efter fiende på dig, den ena svårare än den andra. Jag kommer ihåg för ett tag sedan, jag satt säkert i över 1 timme och försökte ta död på två monster och jag måste säkert ha dött minst femton gånger innan jag lyckades ta död på dom men det var tydligen inte tillräckligt för spelet... åh nej. Efter att jag döda dom två dök det upp två till, exakt likadana så det var alltså sammanlagt 4 stycken av dom jag skulle ta dö på och om jag inte minns helt fel så var det under tidsbegränsning också. Jag vill inte att Bayonetta ska gå samma öde till mötes som Transformers The Game och vinna över mig för till skillnad från det spelet så är Bayonetta ett bra spel och värdig att avslutas men risken finns om utmaningen blir alldeles för stor. Bara ett litet tips till er som tänkt spela detta spelet någon gång. Välj inte svårighetsgrad normal, det är egentligen samma som very hard.

Tror ni att jag är den enda som tycker detta? Googla bara på "Bayonetta is too hard".


 
 
Ingen bild

Anders

17 juni 2013 13:02

Oj det visste jag inte att det var ovanligt svårt. Men som säger så är du inte ensam om att tycka det märker jag. Själv drog jag ner svårighetsgraden i Dead Space 2 från normal to casual. Säkert inte lika svårt som detta spel men ändå lite för många omspelningar än vad som är vanligt på normalt så jag ändrade det. Tyvärr blir spelet för lätt då men hellre det.

David

22 juni 2013 09:19

Det värsta med Bayoentta är att man inte kan ändra svårighetsgraden under spelets gång. Det man har valt är man fast med. Jag får väl fortsätta nöta och nöta så till slut sitter det väl :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards