Nördkulturen

Alla inlägg den 10 juni 2013

Av David - 10 juni 2013 20:42

"The northerners will never forget" - Tyrion Lannister


Jag har precis sett klart på den tredje säsongen av Game Of Thrones. Om ni inte vill att jag ska spoila något för er så läs inte texten under bilden. Nu blir det en lång väntan. En riktigt lång väntan för att vara exakt! Våren 2014 ska tydligen den fjärde säsongen komma. Ursäkta svordomen men ett helt jävla år! Under tiden får jag nöja mig med andra serier som Homeland och Nikita. Men ingen av dom kan ens hoppas att nå upp till Game Of Thrones klass.


VARNING!! SPOILER TEXT UNDER BILDEN


 

Den tredje säsongen tyckte jag hittills har varit den segaste av dom men ändå precis lika frustrerande som de två första. Det var inte mycket som hände förrän i avsnitt 9 då Robb Stark och Catelyn Stark blev dödade på ett bröllop hos Lord Walder Frey. Först Ned Stark, sen Robb och Catelyn Stark. Vad fan är George RR Martins problem? Visst är det bra med oförutsedda händelser och lite tvister här och där men han tar ju fan död på alla karaktärer man lärt sig att gilla menats avskyvärda personer som Kung Joffrey och Lord Walder Frey får leva vidare och reta gallfeber på mig! Det sista avsnittet av denna säsongen var en besvikelse tyckte jag. Jag hade förväntat mig någon form av upprättelse eller skippad rättvisa, men nej då. Den enda njutningen jag fick uppleva var när Arya Stark punkterade strupen på en av soldaterna som hade lemlästat Robb Starks döda kropp. När ska Daenerys Targaryen nå fram till Westeros? Det börjar bli tröttsamt att se henne gå omkring borta i öknen och hålla sig undan från de verkliga händelserna. Ja jag är precis lika upprörd nu som när jag fick bevittna Ned Starks död och vad som gör mig mer arg är att man får ingen som helst hint av att någonting någonsin kommer ordna sig för Stark familjen. Som det ser ut nu vill jag inget annat än att Daenerys Targaryen och hennes drakar bränner ner hela jä**a Westeros!

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards