Nördkulturen

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av David - 4 juni 2013 18:55

Nästan exakt ett halvår har gått sedan jag gjorde något på detta projekt sist. Jag har börjat ta tag i det igen och ska försöka avsluta det. Förhoppningsvis innan sommaren är slut. Att måla alla rutorna på spelbrädet tar sin lilla tid och jag har kommit en god bit på väg men jag märker att jag behöver måla alla rutor två gånger så färgen blir riktigt heltäckande. För att inte projektet ska verka dött tog jag mig lite tid att påbörja måla den dekorativa delen på pjäserna. På de anfallande styrkorna (de gröna) dekorerade jag med gammal runskrift menats på kungens styrkor (de röda) valde jag en enkel design. Kungen själv har jag inte dekorerat än.


     


Självklart skulle Guld tuschpennan jag köpte gå sönder när jag satt och målade pjäserna. Toppen fastnade inuti korken på något konstigt sätt men jag lyckades peta ut själva spetsen som man skriver med. Så jag fick sitta och hälla ut guldfärgen från den trasiga pennan ut på ett tidningsblad, doppa spetsen i färgen och sen måla runorna på pjäserna. Bilderna ovanför visar hur de färdiga pjäserna ser ut.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards