Nördkulturen

Alla inlägg den 18 maj 2013

Av David - 18 maj 2013 21:16

    


Handling

Bruce Banner är en forskare inom området genetik. Han råkar ut för en olycka i labbet där han utsätts för gamma strålning och något som heter nanomeds. Nanomeds ska kunna läka skador men i alla experiment som Bruce Banner gjort har de dödat testobjektet. Olyckan resulterar i att varje gång han blir arg så förvandlas han till ett grönt rasande monster även känd som Hulken. Hans riktiga biologiska far söker upp Bruce Banner efter flera år av frånvaro och svaret om varför han förvandlas till den rasande Hulken blir klarare och klarare.


 


Min åsikt

Jag har alltid ogillat Hulken. Han är i mina ögon bland de tråkigaste som kommit från serietidningsjätten Marvel. När jag var liten ogillade jag honom för man kunde inte placera honom på de godas sida och man kunde inte placera honom på de ondas sida. Han förstörde mer än vad han hjälpte till. Denna filmen hjälpte honom inget. Denna filmen var bland de segaste filmerna jag sett någonsin. Jag har inget emot karaktärsutveckling och intriguppbyggnader men när en film består till nästan 90% av det och lämnar väldigt lite åt självaste action delen har i alla fall jag en tendens att önska att filmen snart når sitt slut så jag får stänga av och göra något mer produktivt med min tid. För att inte nämna fienderna Hulken ställs inför, armén? hans biologiska far? tre eller fyra jättehundar? Var det verkligen de bästa dom kunde komma på? Nä fy f*n säger jag bara, tråkiga karaktärer, tråkig "hjälte", tråkiga fiender, tråkig film, det kan bara leda till en sak, tråkigt betyg.


Betyg:     (Dålig)

Kan köpas här: CDON på DVD eller på Blu-Ray 

Av David - 18 maj 2013 14:32

 


Jag har grundregelboken och världsboken så det enda grundläggande jag saknar (saknade) var monster boken. En bok som beskriver alla monster och varelser i Pathfinder världen. Det finns dock 2 sådana här böcker till, Bestiary 2 och Bestiary 3 men den första boken (bilden ovanför) räcker gott och väl till att börja spela spelet. Boken är 327 sidor tjock och 289 av dessa sidor beskriver monster av alla dess slag.


     

Tre exempel av monster och varelser som kan hittas i boken

 

I boken medföljer också regler på hur man skapar sina egna monster. Det är detaljerade regler som tar dig genom hela processen steg för steg. Jag har inte provat på det än. Monstren som medföljer i boken räcker gott och väl ett tag framöver för alla de äventyr vi ska spela igenom. Bestiary finns att köpa i alla bra spelbutiker. Jag beställde min från Bokus men den finns också att köpa på Science Fiction bokhandeln och självklart går den att beställa på antingen Sci-fi bokhandelns hemsida eller på Bokus.






Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards