Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

En World of Warcraft historia: Räddare i nöden, Del 1

Av David - 28 april 2013 19:46

Jag får kort presentera denna nya idé jag kommit på. Efter 1 års  uppehåll har jag börjat spela World Of Warcraft igen men inget seriöst så jag tänkte jag ville göra något kul med min speltid. Jag orkar inte ta denna typen av spel lika seriöst som jag gjorde förr, det orkar jag inte längre. Så jag kom på idén att spela ut ett litet äventyr i själva spelet och posta bilder från spelet här på bloggen och sätta ihop det till en liten historia. Jag och min bror spelar varsin karaktär som vi skapat i spelet. Historien har jag inte klar på förhand utan den kommer jag på allt eftersom så vi får väl se hur detta kommer bli.


 


Händelserna kretsar kring Gnomen Rimkor och hans dvärg vän BragdorRimkor gnomen gav sig iväg från sitt hem i tidig ålder och sökte äventyr i dvärgarnas land. Han kan inte förklara sin dragning till dvärgarna men han har alltid funnit dom fascinerande. En dag ser han en ensam dvärg ute på ett snötäckt fält i strid mot en Rockjaw Goon. Den dubbelt så stora Goonen skulle precis sänka ett dödande slag mot dvärgen när Rimkor känner magin flöda genom kroppen och i en koncentrerad laddning skjuter han iväg en skinande sfär av frosteld som i sista sekund träffar Goonen och sänker honom för alltid. Det är här de två vännerna möts för första gången.


 


Bragdor reste sig på fötter och kramade ur snön ur skägget och tittade lite chockat på den döda Goonen som låg vid deras fötter. Rimkor sa inget för han visste vilken stolt ras dvärgarna var. Bragdor ville inte gärna erkänna ett nederlag eller att han behövde någon hjälp i första taget men han ville inte heller verka otacksam så han gav den lilla gnomen en instämmande nickning och Rimkor log tillbaka som svar. Inget mer behövdes sägas om denna händelse.

"Vad gör du här ute ensam på dessa snötäckta fält?" frågade Rimkor.

"Jag har gett mig ut på egen hand för att söka efter mat och vargpälsar att värma de mina med. Kylan är bitande denna vinter och efter förintelsen av mitt hem av de fördömda troll klanerna och deras eviga jagande efter oss gör det svårt för oss att mätta våra magar och värma oss från kylan" svarade Bragdor med viss bitterhet i rösten.

"Jag beklagar det dystra ödet ditt hem gick till mötes" sade Rimkor och mötte Bragdor med blicken. "Det kanske finns något jag kan hjälpa till med?". Bragdor hade börjat känna igenom kläderna på den döda Rockjaw Goonen efter något ätbart och utöver en frusen brödlimpa hittade han inget mer.

"Mitt folk har barrikerat sig inuti en dvärg utpost en halvmil härifrån" började Bragdor. "Trollen som förstörde vårt hem är efter oss och har slått upp läger några kilometer nedanför på sluttningen vilket gör det svårt för oss att jaga efter mat. Jag skulle verkligen uppskatta all hjälp du kan ge mig i att finna mat. Det var så längesedan jag smakade färskt kött i min mun".


 


Rimkor ville gladligen hjälpa till och slog följe med den lite halvt utmattade dvärgen. Skogen de färdades i var rik på vilt trots den bittra vintern som tagit landet med storm. Men vart de än gick påminde Bragdor om att försiktighet var av största vikt då trollen hade följt hans folk till detta område i jakt på de kvarvarande dvärgarna. Som på beställning från moder jord själv skuttade en liten vitpälsad hare förbi dom och på ett ögonblick hade Rimkor sänkt haren med samma besvärjelse han hade sänkt Goonen med en halvtimme tidigare fast med betydligt mindre koncentrerad styrka. Bragdor sken upp som en sol när han fick se deras första villebråd fällt. Han tog upp haren och  band den vid sitt midjebälte. När mörkret började falla på hade de båda nyfunna vännerna lyckats samla på sig sammanlagt 10 harar, 7 ekorrar och en och annan fågel. 

"Vi borde vara framme snart vid fästet" sade Bragdor när de började gå ner i en liten dal. Stegen var tyngre nu för de båda var väldigt trötta och all den extra vikt de gick och  bar på tyngde ner dom ytterligare. Allt omkring dom var tyst och borta i fjärran började vargarna yla och välkomna natten som var på snabb ingång. Helt plötsligt tvärstannade Bragdor och stirrade in ett buskage framför sig. Hade det inte redan varit vinter skulle den blicken kunna frysa hela skogen till is.

"Ser du vad jag ser?" frågade Bragdor med rädsla i rösten. Rimkor började känna paniken krypa inom sig. Han vågade egentligen inte titta efter men det gjorde han ändå, för att stilla sin nyfikenhet. Där framför dom, bland tätbevuxna träd stirrade två illröda ögon ut mot dom. Om Bragdors blick kunde frysa skogen till is så skulle med all säkerhet blicken han fick tillbaka kunna bränna ner den. Bragdor sträckte sig långsamt och försiktigt efter sitt hammarvapen han hade fäst på ryggen...


 


Fortsättning följer...  


 
 
Ingen bild

Anders

30 april 2013 08:02

Rolig idé! Den där gnomen ser bra lustig ut :-)

David

30 april 2013 15:15

hehe ja han ser lite rolig ut, det gröna håret gillar jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards