Nördkulturen

Alla inlägg den 7 april 2013

Av David - 7 april 2013 10:14

Igår va vi i Göteborg på den årliga sci-fi mässan. Det fanns inte mycket nytt att titta på, det va praktiskt taget samma saker som i fjol. Vissa grejer var nya som ett stånd där dom sålde amerikanska serietidningar vilket var väldigt välkommet. Gästerna var också nya naturligtvis, det är nya gäster varje år. Lokalen var mycket större än i fjol vilket var väl behövligt då det var väldigt mycket folk. Vi fick stå i kö i 40 minuter innan vi ens kom in på mässan och det var mindre bra. Men vi stod och spelade lite Carcassonne på en smartphone i kön vilket tog död på tiden lite.

Jag saknar större spelutvecklingsbolag på denna mässan som Fantasy Flight eller Sony Entertainment. Det hade vart guld värt att ha dom där och visa upp nyheter och sälja dom till ett bra pris. Men dom kanske är för stora för denna mässan, jag vet inte. Ett av mina favoritstånd är den som säljer en massa t-shirts. Där finns det många nördiga t-shirtar att köpa och jag skulle lätt kunna lägga ut flera tusen kronor där om jag kände att jag hade råd, men så mycket har jag inte att lägga på t-shirtar på en och samma gång.


 

Mina köp på mässan

 

Det blev inte alls lika mycket som i fjol. Mycket berodde på också att det var så utplockat på Science Fiction Bokhandeln. Efter mässan gick vi nämligen till Sci-fi bokhandeln och jag hade som mål där att köpa lite tillägg till mitt nyköpta rollspel Pathfinder men det fanns knappt något att köpa där så det var en liten besvikelse. Men jag kom därifrån i slutändan med expansionen till kortspelet Blood Bowl i alla fall.


 

Denna t-shirten köpte jag i år. Det är detta köpet jag blev mest nöjd med. Ni som tittar på TV serien Big Bang Theory känner nog igen denna. Jag länkar till ett youtube klipp under denna texten där denna t-shirten gör sitt framträdande. Det gick tydligen inte att direktlänka till klippet från bloggen så ni får trycka er vidare till youtube för att se klippet. Jag hatar när användare på youtube gör så!


 

Mitt dyraste inköp blev ovanstående seriealbum. Hela 260 kr fick jag ge för denna men det är många sidor att läsa också, den är säkert över 400 sidor tjock. Vampi gjordes först som en liten nyskapelse av karaktären Vampirella, en framtidsversion av henne med manga stuk över sig. Karaktären blev såpass populär att hon fick ett eget liv. Jag vet inte hur många serier det släpptes eller om den fortfarande tillverkas men jag ville ge den en chans eftersom den är baserad på en av mina favoritkaraktärer, Vampirella.


 

Ultimate Daredevil & Elektra och Ultimate Elektra Devil´s Due är bland de första släppen inom Marvels ultimate universum enligt DENNA listan. Jag tog tillfället i akt och köpte bägge två när jag väl såg dom. Riktigt billiga var dom också, 119 respektive 109 kr styck.


 

Arena Grand Melee heter denna utgåva eller expansion eller vad man nu vill kalla den till World Of Warcraft TCG. Jag har öppnat den och kollat på korten men har inte läst igenom reglerna än. Jag har inte listat ut än vad detta är för något men det verkar vara lite annorlunda än det  vanliga WoW TCG.


 

Mitt enda köp från Science Fiction Bokhandeln blev denna expansion, Sudden Death, till kortspelet Blood Bowl Team Manager. Expansionen innehåller tre nya raser, undead, vampires och Dark Elves och lite nya regler och tokens.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards