Nördkulturen

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av David - 30 mars 2013 12:08

 


Handling

Danny Fisher (Elvis) har misslyckats att ta examen två år på raken. Ända sedan hans mor dog för tre år sedan har familjens far haft svårigheter att försörja för resten av familjen då han har fått problem att behålla jobben, så Danny har varit tvungen att ta jobb på en nattklubb, The Blue Shade, som diskplockare. En kväll av en ren slump märker dom att han har en talang för att kunna sjunga så han blir anställd på en annan nattklubb vid namn King Creole, det enda stället i stan som inte styrs av den korrupta skurken Maxie FieldsMaxie gillar inte att Danny har gått över till nattklubben King Creole och gör allt för att få tillbaka honom till sin klubb igen, även om det innebär att han måste skada några av Dannys nära och kära för att uppnå detta.


 


Min åsikt

Detta anses vara Elvis Presleys bästa film och utav dom jag har sett så kan jag hålla med om det uttalandet. Han spelar inte en godhjärtad guldgosse i denna filmen utan en bad boy med hett temprament, tar ingen skit från någon och tar gärna till knytnäven när orden inte räcker till. Han brukar alltid vara en kvinnotjusare i sina filmer men då håller han sig till en och samma kvinna filmen igenom men i King Creole spelar han runt med två donnor och utgången av dessa två romanser slutade väldigt oväntat för att vara en Elvis film. Jag har alltid tyckt att Elvis har varit en väldigt duktig skådespelare och han glänser i denna filmen. Han har väldigt duktiga medspelare i filmen som Walter Matthau (bilden ovanför) och Carolyn Jones, mest känd som Morticia Addams i den gamla TV serien The Addams Family.


Betyg (Mycket bra)

Kan köpas här: CDON på DVD


Avslutningsvis bjuder jag er på inledningen av filmen då Elvis tar till ton. Låten heter Crawfish och jag föll för den direkt när jag hörde den.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards