Nördkulturen

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av David - 3 mars 2013 21:23

 


Den episka rymdsagan fortsätter! Det va längesedan jag satt så här klistrad vid ett spel. Rekordet ligger på 13 timmars spelande i sträck, med bara en halvtimmes paus för mat. Så fast  blev jag i den underbara storyn i detta spelet att jag stängde ute allt annat den dagen. Det finns inget annat spel som Mass Effect, i alla fall inte i denna magnituden. Visst finns det mer spel där spelet påverkas av vilka val du gör, Heavy Rain är ett exempel på ett sådant spel (skitbra spel för övrigt det också) men det får inte denna typen av episka, galaktiska konsekvenser som de val Commande Shepard tvingas ta. Att dom har lagt in romanser i spelet är en extra krydda som livar upp karaktärerna lite, ger en liten avkopplande och personlig "touch" till spelet. Det enda som Mass Effect har emot sig som jag kan tycka är att eldstriderna är väldigt många, och då menar jag många. Men det sker i så varierande miljöer med vädligt välskrivna och genomtänkta bakgrundshistorier och många "cutscenes" att även om du känner att eldstriderna tär på ditt tålamod så tar du dig igenom dom med glädje bara för att du vet att belöningen som väntar i uppdragets slut är mödan värd. Mass Effect 2 tyckte jag var en klar förbättring sen det första spelet och det märks att de har lagt ner mer jobb på detaljer och på att variera de olika miljöerna lite mer i detta spelet.


 

Kasumi Goto, Commander Shepard och Miranda Lawson

 

Betyg:    (Episk)

Kan köpas här: CDON till X-box, PC eller till PS3 

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards