Nördkulturen

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av David - 28 februari 2013 19:53

    


Handling

Pi och hans familj är på väg till Kanada för att starta ett nytt liv efter att de sålde sitt zoo och någonstans under den långa båtresan sjunker båten de färdas på och Pi lyckas undkomma i en livbåt med fyra överlevande djur. En Zebra, en orangutang, en hyena och en tiger. Det dröjer inte länge förrän tigern är det enda överlevande djuret på båten och Pi´s färd över atlanten blir nu genast mycket farligare med en blodtörstig tiger i samma livbåt.


 


Min åsikt

Jag blev positivt överraskad av denna filmen då jag först trodde att detta skulle vara en sån där löjlig film då pojken och tigern blev bästa vänner och skapade ett vänskapsband som endast döden kan bryta. Men så var icke fallet. Tigern håller sig till sin sanna natur filmen igenom och beter sig precis som en tiger skulle ha gjort i en sådan här situation. Suraj Sharma, som spelar Pi, gör ett bra jobb. Detta är hans debutfilm och det är en debut som heter duga. Det som fångar min fascination i denna filmen var inte skådespelarinsatserna, specialeffekterna eller storyn (även om den va bra) men den riktigt härliga tvisten i slutet av filmen då Pi ställer frågan "Which story do you prefer?". Ni som har sett den vet vad jag pratar om, ni som inte har sett den, ta reda på vad jag menar.


Betyg:    (Bra)

Kan köpas här: CDON på DVD eller Blu-ray

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards