Nördkulturen

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Nya tidningar, Del 6

Av David - 14 december 2012 18:11

Den här månaden blev det inga grafiska noveller alls utan bara den månatliga dosen av serietidningar. Jag har helt enkelt inte haft rå¨d att köpa några. Men jag kommer slänga upp några recensioner av grafiska noveller ändå, jag kommer låna några av de andra två nördarna och recensera deras.


   


Avengers vs X-men Consequence #5

Avengers # 33, 34

Avengers vs X-men Consequence är uppföljaren till Avengers vs X-men och jag tyckte denna va bättre. Jag tyckte det kändes som om dom kunde ha gjort något större, något mer utav kriget mellan X-men och Avengers. Den skulle ha varit längre och mer rå men i Consequence får den lite upprättelse då det visar sig att det är mer intressant att läsa vad som händer efter kriget än själva kriget i sig.

Avengers sista story arc som heter End Times fortsätter och avslutas här. Avengers kommer börja om från #1 och det ska bli riktigt roligt att få vara med från start.

 

    

 

Transformers Robots In Disguise #11

Transformers More Than Meets The Eye Annual

Transformers More Than Meets The Eye #11

Min favorit serie. Det enda jobbiga med Transformers är att hålla reda på alla namn.


 


Batwoman #14

Batman Dark Knight #14

Batgirl #14

Mina "The bats". Jag fick höra den chockerande nyheten att författaren till den helt underbara Batwoman ska sluta för att DC tyckte att den var för annorlunda och om så är fallet så är det verkligen synd för det är därför Batwoman överglänser alla de andra, pga den melankoliska stilen. Som det ser ut nu skulle Batwoman lätt toppa en topp 10 lista med mina favorit superhjältar och allt på grund av den säregna stilen. Så skärp till er DC!


   


Catwoman #14

He-Man And The Masters Of The Universe #4

Catwoman har jag ingen direkt åsikt om än. Lite tråkigt att dom började nystarten med tie-ins till en Batman story.

He-man är en kanon serie! Detta är nummer 4 av 6 och jag hoppas DC tar sitt förnuft till fånga och gör denna till ongoing.


 


Star Trek Hive #2

Andra delen i denna serien. Ärligt talat kommer jag inte ihåg handlingen i denna eftersom det var 2 månader sedan jag fick första numret så jag får läsa om den från start.


 


The Lookouts #3

Nu har jag äntligen fått första numret av denna serien vilket innebär att jag har kunnat börja läsa den. Denna månaden kom det tredje numret. Denna serien har potential att bli väldigt bra men jag vill inte ge ett omdöme än eftersom jag bara läst två nummer.


 


Dark Shadows / Vampirella #4

Helt ok serie. Har dock svårt att se hur de ska kunna hålla denna vid liv som en ongoing men det kanske går.


 


Pathfinder #3

Denna serien är riktigt bra. Det kunde jag säga redan från första numret. Varje gång jag läser denna blir jag så sjukt sugen på att köpa Pathfinder rollspelet. Jag får se om jag får tummen ur någon gång.


 


Excecutive Assistant Assassins #5

En serie som går från klarhet till klarhet. Jag är glad att jag gav denna en chans för den visar mer och mer potential för varje nummer som går. Det finns lite grafiska noveller att köpa på denna serien också som jag funderar på att köpa.


 


Ghostbusters #15

Har hört att dom ska börja om med Ghostbusters också, och med helt nya karaktärer dessutom. Jag vet inte vad jag ska tycka om det. Det kan ju gå hur som helst. Ghostbusters för mig har ju alltid varit EgonPeterRay och Winston. Det ska bli intressant om inte annat och se utvecklingen av detta. 


 


Frankenstein Alive, Alive! #2

Månadens skräll! Det var nog ungefär 6 månader sedan jag fick första numret av denna serien och först nu dyker det andra numret upp. Varför det tog sådan otrolig tid mellan dom har jag ingen aning om men det ska bli ett kärt återseende att få läsa denna igen. Självklart får jag läsa om första numret en gång till då jag inte minns något av det.


Så då... det var denna månadens tidningar. Som jag skrev längst upp så blev det inga grafiska noveller denna månad pga ekonomiska skäl. Men nästa månad blir det en del som jag kan recensera. Tills vidare kommer jag recensera lånade grafiska noveller om dom inte känner för att recensera dom själva och skriva gästrecensioner (ja, det va en pik).

 
 
Ingen bild

Anders

15 december 2012 10:34

Det var batgirl som byter manusförfattare. Förresten så är inte dark shadows / vampirella ongoing. Den slutar med #5.

Du ska få låna några tpb av mig, bl.a Batman Noel, passande så här i jultider :-)

David

15 december 2012 15:49

Aha ok. Vad bra, för jag vill verkligen att Batwoman ska fortsätta i denna stilen. Det va bra nyhet att Dark Shadows/Vampirella inte var ongoing, den ordinarie Vampirella serien är mycket bättre.

Det låter bra, ser jag fram emot att läsa :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av David - 8 november 2015 10:26

  Jag ser verkligen fram emot denna filmen, trailern ser lockande ut i alla fall. Jag har svårt att avgöra om denna film kommer bli älskad av fansen eller hatad men det såg ut som att de försökt efterlikna Warcraft världen så noga de kunnat, och...

Av David - 24 oktober 2015 08:41

    Detta spelet fick jag gratis en månad som Playstation Plus medlem men jag hatar att dyka rakt in i händelserna i en spelserie och inte begripa något av handlingen så jag gick tillbaka från början och köpte alla tre Crysis spel. De andra två ...

Av David - 18 oktober 2015 08:35

      Förra veckan varvade jag äntligen denna plåga från min barndom. Jag har alltid sett Mega Man 1 som ett av de svåraste Mega Man spelen och det kanske det är också om man spelar "old school" style att när man dör så får man börja om. Men på...

Av David - 18 juli 2015 17:19

    Handling 20 år har gått sedan de stora företagen tog över herraväldet över världen från regeringarna. Deras girighet ledde till ett stort krig mellan dem vilket ödelade världen. Från ruinerna av den forna världen skapades ett råd vars uppg...

Av David - 15 juli 2015 21:10


    Som medlem i Playstation Plus hade jag möjligheten att ladda ned detta spelet gratis från PSN förra månaden vilket jag självklart gjorde eftersom jag också har spelat Call Of Juarez: Bound In Blood som också finns recenserad på denna bloggen...

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards