Nördkulturen

Alla inlägg den 27 november 2012

Av David - 27 november 2012 08:00

Hur mycket jag än älskar Assassins Creed och hade hoppats på att detta skulle slå alla dess föregångare i spelserien så måste jag bita i det sura äpplet och erkänna att jag gillade alla de 4 föregångarna bättre. Men missförstå mig inte, jag tyckte inte spelet var dåligt, det hade bara några problem som jag tyckte utvecklarna hade hanterat dåligt och på något obegripligt sätt förbisett. Ett utmärkande drag för detta spelet var att det var rätt så buggigt jämfört med de andra men till dess försvar var det aldrig något som störde spelets gång, förutom en gång då jag skulle tjuvlyssna på en båtkapten och hans två undersåtar varav de två undersåtarna hade försvunnit så konversationen kunde aldrig starta. En annan mindre bugg som jag störde mig på var att en gång i spelet pågick en koversation men munnen rörde sig inte på karaktärerna som pratade. Jag läste att det skulle finnas uppdateringar att tanka hem som skulle fixa de mesta av dessa buggar så innan ni börjar spela spelet så skulle jag föreslå att ni  letar efter dessa uppdateringar.

Storyn var bra och man fick spela den nya lönnmördaren Connor ända från barndomen till vuxen ålder. Han hade nya snygga "moves" som han högg ner sina fiender med och hans tomahawk favoriserade jag att använda även framför den klassiska "hidden blade".

Gamla funktioner som rekrytering av lönnmördarrekryter, synkronisering från höga höjder och jaga budbärare märktes knappt av pga alla de nya funktionerna som de många olika befrielseuppdragen i Boston och New York, de varierande sjöfarts uppdragen samt springa runt ute i vildmarken och jaga djur.

Spelet var bra men hade potential till att bli så mycket bättre om Ubisoft hade lagt ner mer tid på att arbeta bort alla buggar spelet lider av. Jag har redan nu börjat fundera på hur nästa Assassins Creed spel kommer se ut och självklart vill jag se Connor igen men om inte så skulle det vara en frisk vind att få spela en kvinnlig lönnmördare i nästa spel.


 


Betyg:    (Bra)

Favorit karaktär i spelet: Connor Kenway naturligtvis.

Minnesvärd del i spelet: När man springer ut på det stora slagfältet för att ta sig runt den stora fiende armén och lönnmörda deras befälhavare.


Köp Spelet här: CDON - Assassins Creed 3



Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards