Nördkulturen

Alla inlägg den 22 november 2012

Av David - 22 november 2012 19:19

 

Tänkte under denna kategori visa upp de tidningar jag prenumererar på, så som David gör. Dessa tidningar kom i novembers utskick och vissa har jag hunnit läsa och andra inte.

   

 

 

Avengers vs X-Men Consequence #1-4

Samma nummer som David fick. Eftersom avslutande del 5 fattas så tänker jag vänta in den och läsa alla i följd. Känner mig inte jättepeppad direkt, tyckte nog Avengers vs X-men var lite lam…

 

 

   

Marvel Now! Point One

Uncanny Avengers #1

Winter Soldier #12

Ytterligare tidningar som jag väntat med att läsa. Winter Soldier saknar jag #12 på men den verkar gästspelas av Wolverine vilket känns lite märkligt… Winter Soldier har varit en riktigt bra serie som är lite annorlunda än typiska superhjälteserier. Det är mer en lågmäld agenthistoria med mycket bra manus och jag hoppas det håller i sig trots att författaren Ed Brubaker snart lämnar serien.

 

 

 

Swamp Thing #0

Animal Man #0

Swamp Thing Annual #1

Alla dessa titlar är bra historier som utökar bakgrundshistorien för karaktärerna. Jag har också läst #13 på båda serierna som tillsammans är del 1 i en historia som fått namnet Rot World. Hela DC universumet har övertagits av ”The Rot” och bara ett fåtal superhjältar är kvar för att försvara mot övriga superhjältar vilka har tagits över av ”The Rot”. En riktigt bra premiss och väldigt bra utförd. Animal Man är inte alls dumt tecknad men framförallt The Swamp är sjukt snyggt och unik i sin stil.

 

 

   

Happy! #2

Maggie #1

Revival #4

Happy! blir intressant att läsa, men saknar dock #1 än så länge. Det är ovanligt med serier med 18-årsgräns men denna serier verkar väldigt rå så det kan jag förstå. Maggie #1 är en one-shot och jag brukar köpa Simpsons one-shot när de dyker upp, mest för skojs skull (de är väl inte jättebra…) Nästa one-shot fokuserar på professor Frink! Revival är en riktigt bra ”zombiehistoria” som har en egen vinkling. Här kan folk inte dö, de bara återuppstår och lever vidare som vanligt. Så vad händer när en kvinna blir mördad, och sen kommer tillbaka – hur ska man sätta fast någon för mord då?

 

 

   

Justice League #13

Green Arrow #0

Action Comics #0

Action Comics Annual #1

Ingen av dessa har jag läst än. Nu har jag kommit rejält efter i Action Comics så det blir nog till att läsa om från #1, vilket iofs inte skadar – för Grant Morrison är bra på att skriva invecklade historier och även om de redan är bra så blir de nog ännu bättre vid en andra läsning.

 

 

   

Talon #1

Detective Comics #0

Nightwing #13

Batman #13

Talon #1 kom inte riktigt igång men det är ju förståligt då det är ett första nummer, känns dock som den har potential. Det är en spin-off från ”Court of the Owls” historien från Batman och handlar om en lönnmördare som vill ur den kriminella organisationen.  Övriga har jag inte läst men Batman #13 ser jag fram emot förstås - nu när Jokern återvänder!

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards