Nördkulturen

Alla inlägg den 15 november 2012

Av David - 15 november 2012 19:24

Egentligen skulle jag nog ha gjort detta som ett första inlägg inom denna kategorin för att förklara vad det är som kategorin handlar om men att vara efterklok är en av mina starka sidor. Ett Trading Card Game är exakt som det låter. Det är ett kortspel då man spelar med en egendesignad kortlek och man byter och köper nya kort hela tiden för att förbättra sina lekar. Det största spelet inom denna genren är Magic The Gathering. Nya kort tillkommer hela tiden från tillverkarna så under några års spelande samlar man på sig några tusen kort varav många av dom använder man aldrig. Slöseri med pengar att bara köpa en massa kort som man inte använder kanske ni tänker nu. Nej det är det inte för dessa spel är så fantastiskt kul att det är värt det.


 

Baksidan på ett Magic kort


Ett annat Trading Card Game jag spelar är World Of Warcraft. Det kanske inte är lika roligt som Magic The Gathering men det ligger på en solklar andra plats.

Andra kategorier inom kortspel är Livning Card Game men det äger jag inget än och skulle jag köpa något sådant kommer jag posta det under kategorin Brädspel. Jag är inte riktigt säker än riktigt på vad ett Living Card Game är, jag har hört defenitionen av det några gånger men det har redan fallit i glömska.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards