Nördkulturen

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av David - 13 oktober 2012 14:15

Idag bestämde jag mig för att tillverka spelpjäserna. 1 kg modellera räckte. Jag blev lite orolig när jag kommit halvvägs med pjäserna att leran skulle ta slut och att jag hade blivit tvungen att spendera ytterligare 60 kr med 100 kr frakt på mer lera men det räckte som sagt. Det blev väldigt lite över men det slängde jag.


     


Bilden längst åt vänster: Detta är de anfallande styrkornas pjäser. Jag gjorde dom rektangel formade vilket ger dom en bra bas att kunna stå upp på och dom blir lätta att måla. Sammanlagt ska det göras 24 st av dessa.

Bilden i mitten: Detta är kungens vakter vilket jag gjorde konformade. Lätt att skilja dom åt då. Av dom här pjäserna ska det göras 12 st.

Bilden längst ut åt höger: Detta ska föreställa kungen. Detta var den svåraste pjäsen att göra. De tre hornen som sticker ut längst upp ska föreställa kronan. Av kungen ska det bara göras en.


 

Alla pjäser när dom är färdiga

 

 

Jag som formar en av pjäserna


När pjäsen är färdigformad kan det va en bra idé att stryka på lite vatten på den lite lätt med fingret för att släta ut eventuella ojämnheter. Att göra dessa pjäser tog mig nästan 2 timmar. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar för dom att torka men jag tror det kommer ta hela dagen. Målningen av pjäserna väntar jag med tills leran har torkat.

Presentation

Kategorier

Läser just nu

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards